Kb. fél évvel ezelőtt még a sárgamatricás rendelet kapcsán voltak olyan hírek, hogy a Budapest-Bamakó 2010-es rajtja nem Budapesten lesz, hiszen az öreg autók mind szabálysértést követnének el a rendelet miatt. Aztán volt itt nagy kavarodás október közepén, és végül a rendelet nem lépett hatályba.
A legfrissebb hírek szerint viszont mégsem Budapesten lesz a rajt. Nem, nem a sárga matricás rendszámok miatt, hanem a mezőny mérete révén. Kinőtte Budapestet. A legelső futamok még a Kossuth térről, a Parlament elől indultak (csodálatos fotó hátteret biztosítva), majd indult futam a Felvonulási térről is, és most, a 2010-es a Hungaroringről fog indulni!
2010-ben az óriási, 231 csapatos mezőnynek a Hungaroring ad majd rajthelyet, 2010. január 16-án.
“A Hungaroring, a hazai autósport fellegvára és a létező legrangosabb helyszín a Budapest-Bamako rajtjához” - mondta Polgár András versenyigazgató. A Hungaroringen megtalálható az összes olyan létesítmény, ami a technikai gépátvételhez és a rajthoz szükséges lehet. A gépátvétel január 14-én kezdődik.
A Hungaroring mellett található Adventure Park-ban egy rövid, de látványos terep szakaszon kell résztvenniük az indulóknak a rajt után. “Ezen a speciál szakaszon fog kiderülni, hogy ki erősítette fel rosszul a pótkerekeket és a benzines kannákat a tetőre” - nyiltakozta a futam alapítója és fővédnöke, Villám Géza. A mogyoródi pontozásos szakasz után a mezőny áthalad Budapest belvárosán, a Lánchídon, majd az M7-es autópályán hagyja el a fővárost.
A 9000 kilométeres maratoni rally rajtja most sem mentes a feszültségektől. A nemzetközi mezőny megdöbbenve fogadta a hírt, mely szerint a rally által érintett Mauritániában újabb európai állampolgárokat ejtettek fogjuk az Al-Qaida helyi fegyveresei. A múlt hónapban három spanyolt ejtettek túszul azon a szakaszon, amelyen mind a kaland, mind a verseny kategória indulói áthaladnak majd. “Nagyon aggódunk a közelmúlt terror cselekményei és a biztonságunk miatt. A családtagjaink pedig jóval idegesebbek” - nyilatkozta Dany Bolduc az egyetlen kanadai csapat tagja. Az év elején két kanadait is elraboltak, akiket csak áprilisban engedtek szabadon.
A mauritán hatóságok megerősítették, hogy a rally védelme kiemelten fontos célja a kormányzatnak. Katonai harci járművek, több ezer fegyveres és katonai felderítő repülők is vigyáznak majd az idei Budapest-Bamakora. “Természetesen ez nem jelenti azt, hogy az indulóknak nem kell szigorú biztonsági előírásokat betartani” - tette hozzá Polgár András. A hét folyamán egy különleges biztonsági tanácsokkal foglalkozó dokumentumot juttatnak el az indulókhoz. “A Budapest-Bamako veszélyes üzem. A terrorizmus, a touareg felkelés és a politikai feszültségek évek óta rányomják bélyegüket a Bamakora. A legfontosabb dolog, hogy a veszélyeket és a rizikókat mindenki magának tudja értékelni és felmérni” - tette hozzá Villám Géza.
Az idei futamra a nemzetközi gazdasági válság ellenére is 146 kaland kategóriás csapat és 85 verseny csapat nevezett be, és így a Budapest-Bamako a legnagyobb afrikai rally és a világ legnagyobb amatőr autóversenye. A mezőny 40%-a külföldi. A lengyel, cseh, román és szlovák csapatok mellett érkeznek indulók Norvégiából, Svédországból, Angliából, Skóciából, Németországból, Kanadából, de az Egyesült Arab Emirátusokból és Új Zélandról is.
Start: 2010. január 16., Reggel 8:00, Hungaroring, Mogyoród
Belépés: Ingyenes
Belépés: Ingyenes
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése