Az 1970-es évek közepén a BMW megalapította a kortárs művészetet támogatandó az azóta szép darabszámúra hízott Art Car sorozatát. A program során egy-egy elismert kortárs művészt kértek fel arra, hogy megálmodják egy-egy BMW modell egyedi festését. Az első műremek 1975-ben készült el, Alexander Calder egy BMW 3.0 CSL versenygépet "díszített fel." A napjainkra immár 17 tagúra bővült kollekció alkotói között olyan neveket találunk, mint David Hockney, Jenny Holzer, Roy Lichtenstein, Frank Stella, Robert Rauschenberg, Andy Warhol, vagy Jeff Koon. A legutóbbi darabot a sorozat 35 éves jubileuma alkalmából június elsején mutatták be, ami nem más, mint az idei nürburgringi 24 órás verseny győztes típusa, egy BMW M3 GT2.
A kollekció "állomáshelye" természetesen a müncheni BMW Múzeumban van, ám a modellek időről-időre vendégszerepelnek világszerte számos neves múzeumban és galériában is. A közép-európai régióba elsőként Budapestre érkezik egy Art Car, mégpedig a pop-art mestere, Andy Warhol által festett M1-es.
A kollekció "állomáshelye" természetesen a müncheni BMW Múzeumban van, ám a modellek időről-időre vendégszerepelnek világszerte számos neves múzeumban és galériában is. A közép-európai régióba elsőként Budapestre érkezik egy Art Car, mégpedig a pop-art mestere, Andy Warhol által festett M1-es.
Ez 1979-ben készült, és a negyedik volt a sorban. Különlegessége, hogy a művész teljes egészében saját kezűleg festette, noha a bevett szokás, hogy egy 1:5 arányú modellen készül el a terv, és ezután segédek segítségével történik az életnagyságú kivitelezés. A jármű 1979-ben indult a Le Mans-i 24 órás versenyen, ahol kategóriájában a második, összetettben pedig a hatodik helyen végzett.
A műalkotást június 7-étől június 30-ig a Művészetek Palotája előcsarnokában lehet megtekinteni, néhány másik Art Car makettje társaságában.
Ízelítőül: Art Car galéria
Ízelítőül: Art Car galéria
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése