2009. szeptember 12., szombat

Kétéltű vízibusz a Dunán

A különös jármű egy olyan kétéltű, ami egyaránt üzemel buszként és hajóként, tehát a szárazföldi útját a vízben gond nélkül folytatja.
A vízibusz szeptember 18-án kezdi meg működését Budapesten egyfajta városnéző járműként. A járatok naponta ötször közlekednek főszezonban, novembertől márciusig pedig napi négyszer (természetesen árvíz és jégzajlás kivételével). A 45 férőhelyes RiverRide útvonala a Roosevelt térről indul, végigmegy a belvároson a Dózsa György útig, amelynek végén egy 70 méter hosszú rámpán ereszkedik a vízbe, majd közel egyórás hajózás után a pesti rakparton megy vissza a kiindulópontjára. A jegyár felnőtteknek 7500 Ft, gyermekeknek pedig 5000 Ft egy útra.
A vízibusz körülbelül százmillió forintba kerül. Az olasz-francia Irisbus alapjaira épülő kínai karosszériás és 1,3 méteres merülésű máltai-skót tervezésű kétéltűt 300 lóerős teljesítményű Iveco dízelmotor hajtja, merülés után vízsugárhajtással halad. A megrendelt busz 22 hónap alatt készült el, 2008 decemberében érkezett Budapestre

A vízibuszt mi is teszteltük!

Az erről készült fotók megtekinthetők a Közhír galériájában.
Az élmény után készült írás (az üzemeltetőkkel készült interjúval) pedig ebben a számban, a 18. oldalon olvasható!

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Úgy gondoltam, hétvégén elviszem az unokáimat a kétéltüre, de most hogy látom az árakat, így már biztosan nem.

Unknown írta...

A Dózsa György út melyik végére? Mert, hogy egyik vége sem ér a Dunáig. Amelyik közelebb van a vízhez az is kb. 1 km-re van. Ellenben a Dráva utca végén, jobbra északra az Árpád-híd irányában valóban van rámpa és tényleg Ott jár ki és be a vízbe a gépezet. József Attila is megírta "....csak pontosan, szépen..."

Névtelen írta...

Iván, jól elkaptad a hír lényegét.
Bárcsak mind megpróbálnánk a dolgok jó oldalát nézni, és idegenkednénk a hibakereséstől! Akkor előbbre jutna az ország.

Balázs

Unknown írta...

elég borsosak az árak pedig tök jó

Névtelen írta...

(Nézne a KPM ha betolnám a vízibiciklimet műszakira!)
Kíváncsi lennék, hogy melyik műszaki állomáson vizsgáztatják közúti és vízi járműként, mer ilyen kategória Magyarországon biztos, hogy nincs. Mint ahogy nincs quad kategória sem. És a pilótának van-e vízi jártassági engedélye a D kategória mellé. Vajon melyik parlamenti képviselő családtagjáé lehet????

Unknown írta...

A vizibusz legjobb tudomásom szerint Galla Miklós (L’art pour l’art Társulat) és testvérének tulajdonát képezi, arról nem tudok, hogy lennének párt kötődései.

Névtelen írta...

Ennyi pénzért a külföldieknek szánták? Mert egy átlag magyarnak ez igencsak húzós összeg.

Névtelen írta...

szerintem nem mindennapos közlekedési eszköznek szánták a kitalálók, így egyszeri kalandnak nagyszerű és egyáltalán nem "húzós" az ára. Gratula a kitalálóknak, igazán jól színesíti nagyvárosunkat!

Névtelen írta...

Tulajdonképpen ez két jármű. Buszként vizsgázik az nkh-nál, vízbem már hajó, ott máltai hajólevele-és nyilvántartási száma van. A sofőrnek d-s jogosítványi és nagyhajókapitányi engedélye is van (egy másik hírben elmondták.) Egyébként tetszik :D

Névtelen írta...

És alvázat sem kell mosni...

Névtelen írta...

Itt Londonban is van hasonló kétéltű busz, 20 fontért (ma kb. 6500 forintért) bő egy órát utazhatok hasonló módon. Itt ez a túrista ár. A pesti így soknak tűnik.

Névtelen írta...

...jellemző a magyar bürökráciára: 57 pecsét egy lejáróért...