2010. július 7., szerda

Mindent a vásárlóért!

A minap Balatonfüreden jártam és a mólónál észrevettem egy hívogató plakátot, amelyen egy néhány éve létrehozott nagyszerű kezdeményezést láthattam viszont. Ez pedig a Balaton Mix jegyet jelenti, amelynek keretén belül egy néhány ezer forintért kiváltott tikettel korlátlan számú utazást bonyolíthatunk le a Balaton körül vonattal és hajóval. Gyors számolgatás után könnyen kijött, hogy ez bizony nagyon jól hangzik a közelgő nyaralás szempontjából. Természetesen, ilyenkor bújik elő a kisördög a magyar emberből, nem elég, hogy ez nagyon olcsó, csak lehet még olcsóbbá is tenni valahogy! Akkor veszem észre, hogy az előzőleg megvizsgált háromnapos jegy mellett létezik hetijegy is, de emellett szerepel az is, hogy ebben az esetben már 2 a szabadon választható napok száma. Ez viszont szöget ütött a fejembe, mert az addig rendben van, hogy a háromnaposnál én választhatom meg a kezdő napot, ahonnan számítódik majd az érvényesség, de mit jelenthet ez a hetijegynél? Fel lehet bontani a hetet két részre, vagy ez két háromnapos jegy, csak ha együtt veszem a kettőt, akkor még olcsóbb lesz?

Hát, mit veszíthetek, sorba álltam a jegypénztárnál, hogy én már akkor is megkérdezem, mert nagyon nem mindegy egy frissdiplomás munkanélkülinek, hogy mennyiből is kell gazdálkodni a nyaralás alatt. Na, ekkor jött a hideg zuhany, a bájos, és a melegtől már eléggé pszichotikus néni a szememre vetette, hogy mi olyan érthetetlen ebben? A háromnapos esetében a megvételtől számított három nap közül választhatom ki az egyetlen napot, amikor utazni szándékozok; a hetijegy esetében pedig a megvételtől számítva hét nap áll rendelkezésemre, hogy eldöntsem, melyik két napon át használom a jegyet...

Jaaaa, így már értem! De akkor mi a francért nem ez van kiírva? Nem lehetett volna akkor azt írni, hogy napijegy és kétnapos jegy? Illetve mellécsillagozni, vagy zárójelezni, hogy érvényesség ideje... Mert így a legtöbb embernek éppen az ellenkezőjét jelenti a kiírás. Persze, gondolkozhattam volna úgy elsőre is, hogy ez félheti és hetijegynek túl olcsó, biztosan máshogy gondolják...

(Sajnos, a neten nem találtam meg az idei plakátot, csak a tavalyit, ha valaki megtalálja, ne habozzon elküldeni!)

Kellemes nyarat és utazgatást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések: