2010. július 30., péntek

Hivatalban jártam

A minap a KTH-ban jártam, a munkába álláshoz volt szükségem egy olyan igazolásra, amelyen szerepelnek az idei és a tavalyi ösztöndíj-kifizetéseim. Magyarán, amit szoktak küldeni az adóbevalláshoz, illetve, amit én is látok a Neptunba belépve és a kifizetések fülre kattintva. Tehát nem tűnt túl nagy dolognak…

Persze, meg kellett már az utat is terveznem, ugyanis nekem itthonról 3 óra a buszút, valamint figyelembe kellett venni, hogy a KTH-ban nyáron csak keddtől csütörtökig, akkor is 8.30-11.30-ig van ügyfélfogadás. Gyorsan sorra kerültem, majd az ügyintéző értésemre adta, hogy ő nem tudja, hogy kell kiadni, amit kérek… Na, kezdődik! De odahívott valakit, aki elmagyarázta, hogy a Neptunban kell igényelni a kérvényt, majd be kell fizetni az érte kiszabott díjat és lehet is érte jönni. Nem nagyon számított, hogy nekem 3 ezer forint volt már ez a felutazás is. Na jó, egyéb ügyek elintézése után hazabuszoztam, gondoltam, este gép mellől elintézem a dolgot. Főleg, hogy az egyetemen hallgatói jogviszonyom megszűntével már nem netezhetek, ismerős pedig nem volt elérhető közelségben.

Szóval, beléptem a Neptunba, megnéztem a kérvényeket, persze, ilyen jellegű problémára nem volt, de semmi gond, adtam le egy „Egyéb” kategóriájú kérvényt. Mindezt kedden késő délután. Azóta „feldolgozás alatt” virít a státuszom mellett, tételkiírás természetesen nem jelent meg. Mivel jövő héten szerződést kellene kötnöm a céggel, ezért muszáj gyorsan megszerezni ezt a papírt, gondoltam, telefonon érdeklődök.

A központi számot tárcsázva elmagyaráztam a gondomat, mire adtak egy másik telefonszámot. Felhívtam azt is, ahol kapcsolták a közlekkari ügyintézőt, aki értésemre adta, hogy látja a számítógépen a kérvényemet, de aki foglalkozik vele, az most szabadságom van, legközelebb augusztus végén lesz. De szerinte, csak kiadta valakinek a munkát. Adott egy harmadik telefonszámot, a titkárságét, ahol érdeklődhetek. Mit tehettem, felhívtam azt is, ott már tudtak érdemi dologgal szolgálni, adtak egy nevet, akihez került a kérvényem, illetve adtak hozzá egy melléket is, valamint, ha azt nem vennék fel, akkor a szomszéd iroda számát. Ezt megpróbáltam néhányszor felhívni, de hiába, küldtem már e-mailt is a központi címre, szintén nem érkezett válasz.

Kérdezem én, mit lehet ilyenkor tenni? Amíg nem érek el valakit, aki foglalkozik vele, addig azt sem tudom, meglesz-e valaha. Viszont súlyosbítja a helyzetet, hogy mivel befejeztem egyetemi tanulmányaimat, a gyűjtőszámlámon egy fillér nincs, ezért utalni kellene rá, ami néhány nap, összeget persze nem tudok, szóval mindenképpen néhány ezret kellene utalni, hogy elég legyen, aztán pedig majd visszautalni. Csak most olvasom a Hivatal honlapján, hogy augusztusban csak heti egy alkalommal jelennek meg az utalások a Neptunban. Nincs pénztár, nem lehet helyszínen fizetni, nem lehet csekken sem. *******!

Magyarán: kell nekem egy egyszerű szöveg egyszerű nyomtatása, rá egy pecsét, cserébe pedig napjaim mennek rá és azt sem tudom, foglalkoznak-e vele.

Szóval, jövő héten felmegyek újra és megszerzem. Kerül, amibe kerül…

Update: Közben Komócsin tanár úr visszajelzett és elmondta pontosan, mit hol kell igényelnem. Mi lenne velünk nélküle...

Nincsenek megjegyzések: