2010. szeptember 17., péntek

Láthatatlan kiállítás

Milyen lehet vakon élni? Milyen érzés amikor nem lát valaki, amikor a mindennapi tevékenységek - mint például a közlekedés vagy a főzés - bonyolulttá válnak? Ezt lehet kipróbálni a budapesti Láthatatlan kiállításon!


Sokat hallottam a Láthatatlan kiállításról, gondoltam, hogy nagyon érdekes lesz, de olyan élményre mégsem számítottam, ami ott ért.

A kiállítás két részből áll. Az egyik része a látható rész, a másik pedig a láthatatlan. A látható részen olyan eszközöket mutatnak be a látogatónak, ami segíti a vak emberek életét. Találkozhatunk itt a Braille-írással, hagyma szeletelővel, beszélő órával és számítógéppel.
Az igazán izgalmas rész akkor következik, amikor a vezetőnkkel a teljes sötétségbe lépünk. Itt már nincs semmiféle fény, csak a szaglásunkra, hallásunkra és tapintásunkra támaszkodhatunk. Ijesztő helyzet. Egy tanyán, vadászházban, utcán, szoborkiállításon és egy konyhán megyünk végig, majd egy bárba érkezünk, ahol egy ital vagy csoki mellett kényelmes kanapéról vagy bárszékről kérdezhetjük arról a vezetőnket, amire kíváncsiak vagyunk.
Bár nagyon érdekes volt nem látóként eltölteni egy órát, alig vártam, hogy újra fényre érjek, mert valahogy magabiztosabb látóként élni. Most értékeltem először, hogy milyen nagy kincs a szemünk világa.


Információk:

Nyitvatartás:
H-P: 12:00-20:00
Sz-V: 10:00-20:00
Ünnepnap: 10:00-20:00

Belépőjegyek:
Felnőtt: 1450 Ft
Diák és nyugdíjas: 1200 Ft
Hétfőn (ünnepnapok kivételével)

minden jegy 990 Ft előzetes regisztrációval!


További információk: http://www.lathatatlan.hu/

Nincsenek megjegyzések: