Hétfő reggelig 43 metrókocsit állít le a BKV a 2-es és 3-as vonalon, mert azok potenciális veszélyt jelentenek az utasokra nézve, jelentette be Tarlós István főpolgármester egy mai, más témában tartott sajtótájékoztatón.
A főpolgármester a napokban felvette a kapcsolatot a metrókocsik orosz gyártójával, a Metrovagonmassal, akik elmondták a jelenleg Budapesten futó metrókocsik 30 évre lettek tervezve, melyet már a szerelvények meghaladtak. Tarlós István ezért a jövő héttől leállíttatja a BKV öt 43 éves és harmincnyolc 41 éves kocsiját, tehát a teljes EV sorozatot. A metróüzem jelentése szerint ez minimális járatritkulást fog okozni a metróvonalakon, a 2-es metró 2 perc 20 másodperc helyett 2 perc 30 másodperces, még a 3-as metró 2 perc 30 másodperc helyett 2 perc 45 másodperces követéssel szállítja az utasokat csúcsidőben. Ami az üzemegység számításai szerint komolyabb gondot okozhat a közlekedésben, az ha meghibásodik egy-egy szerelvény, valamint ha az egyes megállókbe hirtelen nagyobb számú utas gyűlik össze. Mindemellett a metró feszítettebb üzemben kell, hogy dolgozzon, és a hibás járműveket a lehető leghamarabb meg kell javítani. A BKV dolgozik azon is, hogy ha szükséges, pótlóbuszokat állítson a metró üzeme mellett forgalomba. Gulyás Attila a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI megkeresésére elmondta, az öreg metrókocsikat egyre nehezebb karbantartani, ugyanis a korrózióvédelmen kívül soha sem kaptak komolyabb felújítást. Az utóbbi pár héten történt sorozatos füstölések és tűzesetek kapcsán a BKV vizsgálatot indított, hogyan lehetséges ezeket a hibákat elhárítani. A főváros fontolóra vette új vagy használt járművek beszerzését/bérlését.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése