2010. október 9., szombat

Villamosnap a Kamaraerdőben

A múlt hétvégén rendezték meg a gyermekek és közlekedésbarátok számára egyformán örömteli Villamosnapot a 41-es villamos végállomásán, a Kamaraerdei Ifjúsági Parknál. A rendezvény sok-sok embert vonzott idén is, a legkisebbektől a legidősebbekig. No de mi is történt itt a reggeli óráktól egész a későéjszakáig? Lássuk.

A rendezvényre én mint közlekedésbarát és elvetemült fotós érkeztem. Minden a reggeli órákban kezdődött. 8:15 körül jó néhányan összegyűltünk a Leányka utcai felhajtón, mondván ott nagyon jók a fények reggel és szépen fotózható az egész felvonulás. Sajnos ennek csak a nagyon jó fények része nem jött össze, ahogy egész nap egy pillanatnyi napsütés se volt. A hűvös reggeli idő ellenére azért kitartóan vártuk a villamosokat. Elsőként nyitotta a sort a "hómuki", azaz a BKV egyik hóseprő munkavillamosa. Őt egy szóló Tatra T5C5 követte. Most persze el lehet azon gondolkozni, hogyan is lehet ez? A megoldás a tolatás, így ő természetesen nem szállított utasokat. A következő fellépő a 7061-es psz. Muki volt, maga előtt tolva a 8609-8610 pőrekocsipárost. Ezt követően már utasszállítás is volt a pályán közlekedő különlegességgel. A különlegesség pedig az 1553-as TW6000-es volt. Őt ugyancsak tolatva a BKV Zrt. Unimogja követte, természetesen a síneken. A kiállított járművek sorozata ezzel be is záródott, ám még voltak menetrend szerint közlekedő villamoskülönlegességek is.


Az első felbukkanó képviselőjük a 1074-es B.K.V.T.-s jármű volt, mögötte pedig a meglepetésjármű, egy motoroshajtány. Őket a sárga színű 436-os követte felfelé, majd a 611-es következett. Egy mára nosztalgiavillamosnak számító szerelvény is jött, méghozzá a 3885-3888-as UV szerelvény.



1-2 nyíltpályás fotó után a Kamaraerdei Ifjúsági Park végállomásnak vettem az irányt, ahol maga a rendezvény volt. A már felfelé fotózott járművek itt voltak kiállítva, valamint itt fordultak a nosztalgiavillamosok is. Nem csak villamosok képviselték magukat a rendezvényen, hanem megjelent a BKV Ikarus 180-as típusa, valamint nosztalgiautak indultak az MB Travel Ikarus 620 Cabrio buszával is. Kamaraerdőben a gyerekek rendkívül jól szórakoztak, az egész környék zengett a gyerekhangoktól, na meg a villamos-pályacsengőktől. Nagy sikert aratott a hannoveri "Banán" vezetőfülkéje a gyerekek körében. És ha már a "Banánról" van szó: Kovács Roland első éves közlekkaros kollegánk is megmutatta a H0-ás méretű Hannusát. Szinte magától adódó természetességgel helyeztük el a villamoson kívül, s belül a modellt és fotóztuk az 1:1-es méretarányúval.


Ez után a fotózásé volt újra a téma, részemről legalábbis. Ismét nyíltpálya, ismét gyönyörű képek a festői környezetben. Végül egy maréknyi villamosfotós társaság gyűlt még össze egy kifigyelt dombocskán, ahol kellemes környezetben, poénkodva, beszélgetve jó kedélyűen vártuk a levonuló villamosokat. A villamosok levonulása után hazafelé vettük az irányt. De mielőtt félreértés esne, nem véglegesen.


1-2 óra alvás, állvány felkapása, vacsorázás, majd éjszaka irány az SZTK-rendező. Kezdődik bizony az éjszakai program. Az UV szerelvény majd a 611-es nosztalgiakocsi tűnik fel az SZTK-rendezőn, majd az utolsó 41-es távozása után irány a pálya. Első fotómegálló: Budafoki kocsiszín, deltavágányok. Itt várt minket már az 1074-es. Egy együttállás a 611-essel és az 1074-essel, majd mehetünk is tovább. Nem mentünk messzire, következő megálló: Budafoki elágazás. 3 vágányon 3 nosztalgiavillamos, gyönyörű látvány :) Ez után a sötét éjszakában fel-fel a Kamaraerdei Ifjúsági Park végállomásig. Itt újra 3 vágányra 3 villamos, és fotók száza. Miután összeszedtük a társaságot, visszaindultunk. Következő fotómegálló: Albertfalva, kitérő. Az utolsó képeket is elkészítve felpattantam a villamosra és az Andor utcáig mentem, majd onnan gyalog haza. Szép nap volt, gyönyörű esti fotózással megkoronázva. Várjuk a jövő évit sok-sok szeretettel. Végül pedig külön köszönet a szervezőknek, rendkívüli műsor volt!

Nincsenek megjegyzések: