2010. október 27., szerda

Bemutatkozott a TRAXX

A múlt heti soproni után e hét sem maradhatott mozdonybemutató nélkül. A GySEV után most a MÁV volt a soros, meg is adta a dolog módját. Illett is, hiszen a már egy ideje húzódó Bombardier TRAXX beszerzés első fecskéje "repült be" a Nyugati Pályaudvarra.


A magyar villamos mozdonyokat összegyűjtő cikkünkben (Közhír 68/3 szám 18-19.old.) már olvashattátok, hogy a MÁV 25+25 darab kétáramnemű mozdony beszerzésére írt alá szerződést a Bombardier-val. A huszonötös sorozat első példányai a közelmúltban gördültek ki a gyár udvarára.
A 480 001 pályaszámú Traxx P160AC2 típusú gép a hétvégén érkezett meg Dunakeszire, a Bombardier üzemébe, ahonnan előfogatolva szállították hétfőn a Nyugatiba, a díszes bemutatóra. (Ennek oka, hogy még nem kapott hatósági engedélyt, így önerőből nem közlekedhet.)

fotó: Bedenek József
A Nyugati csarnokába sűrű füstfelhő közepette Strauss zenéjére gördült be, majd tüzijáték és konfettieső üdvözölte az új gépet. Beszédet mondtak a MÁV-GÉPÉSZET és a MÁV-TRAKCIÓ vezetői, továbbá a Bombardier részéről is méltatták a projektet.
A típus engedélyeztetése tavaszra zárulhat le, így a teljes értékű közlekedtetés jövő nyárra várható. A MÁV elsősorban a nagy sebességű és határon átnyúló kapcsolattal rendelkező személyvonatokon szándékozik alkalmazni, illetve a többáramnem adta előnyöket kihasználandó, a fennmaradó kapacitást nemzetközi teherforgalomban. Ha a 001-es és 002-es után a tervezett mennyiség többi tagja is megérkezik, akkor kiválthatóvá válnak a V43-as park elöregedett példányai is.

fotó: Indóház

Nincsenek megjegyzések: