2010.10.29-én egy újabb megállóhoz érkezett a miskolci Zöld Nyíl Villamosproject. Ezen a napon gördült ugyanis át az első villamos a felújított Tüzér utca - Thököly utca szakaszon. A vizsgálat célja a váltók kipróbálása, a pálya járhatósága, a felsővezetékkötések megbízhatósága, az új műszaki megoldások tesztelése, valamint annak az ideiglenes megoldásnak a szemrevételezése a megállókban, ami egy 120 mm-es deszka képében hivatott csökkenteni az SGP E1-esek belépőtávolságát. És hogy milyen eredménnyel? Most megtudhatod.
Sok információ keringett egész nap az épülő villamospálya körül, ám végül ami biztosnak látszott, az a 15:00-ás indulás a Szondi György utcai telepről. Utoljára az SGP villamosok 2010. május 3-án jártak a pályán, az utolsó 3 villamos levonulásának magam is szemtanúja voltam.
15:00-kor már jó néhányan összegyűltünk az MVK telepének bejáratánál. Ekkor közölték velünk, hogy nincs még áram, ezért várnunk kell. 15:41-kor viszont áramszedő fel, ajtó be, menet. A 190-es psz. SGP E1 állt ki a telepről, majd felszedte a mérnököket, munkásokat, fotósokat, s elindult az új pálya irányába. A mellettünk lévő vágányon még javában folytak a munkálatok, olyannyira, hogy fél 3-kor még thermit-hegesztést fotóztam. Kiértünk a bekötő vágányzat végéhez. Itt mindenki leszállt, majd következett az első váltóteszt. A bekötő vágányok és a selyemréti visszafogó váltót minden irányból kipróbáltuk. Teljes siker, folytathattuk utunk. Ami nagyban lassított minket, az a nyomvájú koszossága volt. A Bajcsi-Soltész kereszteződés előtt félórát állt a menet a nyomvájú takarítása miatt. Ez hiba volt, gondolhattak volna rá a nap korábbi szakaszaiban is. Az egykori bécsi villamos jól vette az akadályokat, a megállókban is jól teljesített pont jó helyen volt neki a deszkaszál. Lassan, lépésben haladtunk végig a pályán kipróbálva a többi váltót is, majd elértük a Thököly utcát. Itt már várt ránk a 210-es és a 216-os psz. Tatra KT8D5-ös, melyek a tesztelés további szakaszához kellettek. El is indultunk a 210-essel a Szent Anna tér felé. A megállóban aztán éreztük, probléma lesz. bizony végigsúrolták a lépcsők a deszkát. Ez nem volt jó hír, elkezdődött a gondolkozás, mi legyen most? Ha nekiállnak fűrésszel az csúnya, gány munka. Ha elviszik legyalulni az meg sok idő, nem lesz kész hétfőre. Végül beállítottuk mellé az SGP-t újra. A 2.-3. ajtó nem probléma. A nagyobb gond az első ajtó és a hátsó ajtó ferdén álló szárnya, mely majd félméterre került a szegélytől. Végül kompromisszumos megoldáson álltunk meg. Mivel az első új villamos érkeztével muszáj lesz leszerelni, de még az SGP-knek kell járni, ezért le lesznek szerelve, és a két vitatott ajtószárny valószínűleg le lesz zárva, vagy reteszelve. Tovább haladtunk a Tiszai pu. irányába, majd' minden megállóban súrolva a lecet. A legdurvább végül a Centrum előtti megálló volt, ahol a 210-es szó szerint végiggyalulta a fát. Ezt követően tovább döcögtünk, majd újabb probléma lépett fel a híd előtt. A helytelenben közlekedő 210-es ahogy odaért a hídhoz, a szigetelés kb. 30°-ot elfordult. Ez probléma, szedőtöréshez is vezethet, így ezt áramtalanított állapotban fogják még orvosolni. A Selyemrétre érve én pedig elköszöntem a menettől. A következő lépés már csak az volt, hogy 50-nel végig száguldjanak a pályán a vilikkel, ezt már nem vártam meg. Remélem a problémák megoldódnak majd, és sikerül a burkolást is befejezni végig a pályán hétfőig.
15:00-kor már jó néhányan összegyűltünk az MVK telepének bejáratánál. Ekkor közölték velünk, hogy nincs még áram, ezért várnunk kell. 15:41-kor viszont áramszedő fel, ajtó be, menet. A 190-es psz. SGP E1 állt ki a telepről, majd felszedte a mérnököket, munkásokat, fotósokat, s elindult az új pálya irányába. A mellettünk lévő vágányon még javában folytak a munkálatok, olyannyira, hogy fél 3-kor még thermit-hegesztést fotóztam. Kiértünk a bekötő vágányzat végéhez. Itt mindenki leszállt, majd következett az első váltóteszt. A bekötő vágányok és a selyemréti visszafogó váltót minden irányból kipróbáltuk. Teljes siker, folytathattuk utunk. Ami nagyban lassított minket, az a nyomvájú koszossága volt. A Bajcsi-Soltész kereszteződés előtt félórát állt a menet a nyomvájú takarítása miatt. Ez hiba volt, gondolhattak volna rá a nap korábbi szakaszaiban is. Az egykori bécsi villamos jól vette az akadályokat, a megállókban is jól teljesített pont jó helyen volt neki a deszkaszál. Lassan, lépésben haladtunk végig a pályán kipróbálva a többi váltót is, majd elértük a Thököly utcát. Itt már várt ránk a 210-es és a 216-os psz. Tatra KT8D5-ös, melyek a tesztelés további szakaszához kellettek. El is indultunk a 210-essel a Szent Anna tér felé. A megállóban aztán éreztük, probléma lesz. bizony végigsúrolták a lépcsők a deszkát. Ez nem volt jó hír, elkezdődött a gondolkozás, mi legyen most? Ha nekiállnak fűrésszel az csúnya, gány munka. Ha elviszik legyalulni az meg sok idő, nem lesz kész hétfőre. Végül beállítottuk mellé az SGP-t újra. A 2.-3. ajtó nem probléma. A nagyobb gond az első ajtó és a hátsó ajtó ferdén álló szárnya, mely majd félméterre került a szegélytől. Végül kompromisszumos megoldáson álltunk meg. Mivel az első új villamos érkeztével muszáj lesz leszerelni, de még az SGP-knek kell járni, ezért le lesznek szerelve, és a két vitatott ajtószárny valószínűleg le lesz zárva, vagy reteszelve. Tovább haladtunk a Tiszai pu. irányába, majd' minden megállóban súrolva a lecet. A legdurvább végül a Centrum előtti megálló volt, ahol a 210-es szó szerint végiggyalulta a fát. Ezt követően tovább döcögtünk, majd újabb probléma lépett fel a híd előtt. A helytelenben közlekedő 210-es ahogy odaért a hídhoz, a szigetelés kb. 30°-ot elfordult. Ez probléma, szedőtöréshez is vezethet, így ezt áramtalanított állapotban fogják még orvosolni. A Selyemrétre érve én pedig elköszöntem a menettől. A következő lépés már csak az volt, hogy 50-nel végig száguldjanak a pályán a vilikkel, ezt már nem vártam meg. Remélem a problémák megoldódnak majd, és sikerül a burkolást is befejezni végig a pályán hétfőig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése