Az alábbi videó jó példája a közlekedésben is érvényes rendszer-szemléletű gondolkodásnak. Nem elég csak ész nélkül menni, aztán majd lesz valahogy... (előre)gondolkodni is kell!
Jómagam Magyarország hegyvidékes területén lakom és elég sokat közlekedtem autóval hóban. Kevesen tudják és még kevesebben tartják be, hogy síkos, havas úton mindig az emelkedőn felfelé közlekedő járműnek van elsőbbsége, függetlenül a szituációtól. Hogy miért? Aki állt már meg 15 centi hóban (vagy csak simán a lejárt hóban) emelkedőn felfelé, az tudja. A többieknek megsúgom: a lentről jövő nem fog tudni elindulni a megállást követően (vagy csak nagy nehézségek árán). De ezt tudnia kell a lefelé közlekedőnek és ennek megfelelően cselekednie (félreállnia).
De mondhatnám itt azt is, hogy dugóban a zöld jelzés esetén sem megyünk be a kereszteződésbe, ha látjuk, hogy nem tudunk áthaladni rajta a szabad jelzés időtartama alatt és nagy valószínűséggel a kereszteződésben ragadunk, akadályozva ezzel a kereszt irányból a szabad jelzésre induló járműveket. És még sorolhatnám a példákat számolatlanul.
Talán ha kis hazánkban is lennének ilyen szerpentinek kicsit átlakulna a közlekedési morál. Van még mit tanulnunk előzékenységből...
Figyeljük csak meg, hogy csinálják ott, ahol van KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA!
De mondhatnám itt azt is, hogy dugóban a zöld jelzés esetén sem megyünk be a kereszteződésbe, ha látjuk, hogy nem tudunk áthaladni rajta a szabad jelzés időtartama alatt és nagy valószínűséggel a kereszteződésben ragadunk, akadályozva ezzel a kereszt irányból a szabad jelzésre induló járműveket. És még sorolhatnám a példákat számolatlanul.
Talán ha kis hazánkban is lennének ilyen szerpentinek kicsit átlakulna a közlekedési morál. Van még mit tanulnunk előzékenységből...
Figyeljük csak meg, hogy csinálják ott, ahol van KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA!
Ügyes! Jár a taps!
1 megjegyzés:
Mikor síeltünk januárban, és ilyen utakon mentünk, akkor a magyar buszsofőrök is ugyanígy csinálták...
Megjegyzés küldése