A sorozat egy rendhagyó epizóddal búcsúzik. Egyetem környéki járgányokról lesz szó, csak kicsit másképpen, mint eddig. Hogy miről is van szó? Lássuk:
Nagyobb vasak után kutatva sem kell messzire menni, elég csak a Bartók Béla útig. Itt menten szembetalálkozunk nagy kék és mégnagyobb sárga, szuszogó, zúgó, csörgő monstrumokkal. Az eddigi tendenciát folytatva, maradjunk először a gumikerekeseknél. Az első alany egy Ikarus Ik260, az egyik legjellemzőbb busztípus rohanó fővárosunkban. Noha a környezetvédelmi határértékek egyre nőnek, még mindig nem akarnak kikopni a forgalomból. Mellette éles kontraszttal viszont egy új világ képviselője, a 7700-as családba tartozó Volvo busz hasít. Mindkettő villamospótló járat, az előbbi 149V, az utóbbi 47-49V viszonylaton közlekedett. (Erről jut eszembe, holnaptól újra jár a villamos a Szabdság hídon!)
A sínekre tekintve manapság két típus uralja a környéket, a Ganz ipari csuklós (19, 41, továbbá a közeljövőben 47, 49), valamint a Tatra (18). Az előbbire példának itt egy 19-es, az utóbbi pedig az alap T5C5 változatban cserél utast épp a Gellérten.
Mint egy felsejlő álomkép, már csak az emlékeinkben élhet a suhanó UV villamos. Pedig régen mennyi járt itt belőle...
A végére egy kakukktojás maradt, ránézésre nem is az egyetemen készült a kép, pedig nagyon is.
Most mondhatnám, hogy aki tudja a helyes megfejtést, az nyer egy szaloncukrot, amit átvehet december 25-én otthon a saját karácsonyfájáról, de inkább álljon itt a megoldás:
Az Opel Kadettről készült fényképfelvétel eredetije a J épületi lépcsőházban található egyik hirdetőtáblán tekinthető meg.
Az Opel Kadettről készült fényképfelvétel eredetije a J épületi lépcsőházban található egyik hirdetőtáblán tekinthető meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése