2009. február 26., csütörtök

Filmes verdák - Taxi

3. rész
Taxi (tetralógia 1998, 2000, 2003, 2007)
A jármű: Peugeot 406/407 (gyártási év: 1996,1999 / 2006)
Ahogy ismerjük: "A taxi"

A kilencvenes évek végének egyik legjobb filmje volt a Taxi. Tegye fel a kezét, akit nem ragadott magával a meglehetősen morcosra és izmosra alakított hófehér Peugeot száguldozása! (nem látom a jelentkezőket :D) A főszereplő 406-os 1996-os évjáratú, de nem éppen széria modell. A külső alapján egy született show-car, ám a filmvásznon ez eszeveszett sebességgel párosult (a traffizó rendőrök után szabadon: "306! Dehogyis, ez egy 406-os volt!").
Mint a sikeres filmek általában, ez sem kerülhette el a folytatásokat. A 2. és 3. rész, amellett, hogy nem nőtt fel első szintjéig, még jobban elrugaszkodott a valóságtól, így történhetett, hogy a Taxi meghódította a levegőt és a sípályákat is.
Ezekben a részekben egyébként már egy frissebb, 1999-es modell játszotta a főszerepet. A (máig) utolsó filmben, a T4XI-ban viszont Daniel lecserélte kocsiját egy 407-esre. A 2007-es forgatás során az egy évvel korábban gyártott, akkoriban még újdonságnak számító új Peugeot típust alkalmazták.
Végül egy kis csapatás taxi módra:


2009. február 25., szerda

Jogosítvány nőknek

Többminden is eszembejutott a képről, de nem célom senkinek az önbecsülésébe gázolni. A kép valós, a webcímet és a telefonszámot én takartam ki.

2009. február 24., kedd

Iron Hook

A tegnapi nappal kezdetét vette az Iron Hook Kupa 2009-es tavaszi szezonjának csoportköre.
A meccsek beosztása mindig aktuálisan megtalálható a kozlekkar.hu megfelelő lapján. Ugyanitt elérhető az érvényben lévő játékszabályzat is. Jó sportolást mindenkinek!

2009. február 21., szombat

Stand-up Comedy

A Baross Stand-up Club következő estjére szerdán, azaz február 25-én 20 órakor kerül sor. A helyszín szokás szerint a BGK Díszterme.

A fellépő Dombóvári István.

Jegyvételre a szokott rend szerint, hétfőtől kezdve van lehetőség, a jegyek ára 500 Ft, az ételjegy + 300 Ft.
Bővebben

2009. február 20., péntek

Happy Birthday!

30 éves a Mercedes G osztály

Embernek még csak középkorú lenne, de a sorozatgyártású autók közt igazi matuzsálem a Mercedes terepjárója, amely egykor célszerszámnak készült, ám az idők során valódi kultusztárggyá nemesült.
A G osztályt eredetileg katonai járműnek tervezték az 1970-es évek elején - máig is számos hadseregben szolgál, többek közt a magyar honvédségnél is - de 1979 február óta gyártják polgári célra is. Eleinte főként munkagépnek vásárolták, de miután 1990-ben megjelent a W463 jelzésű luxusváltozat erőteljesebb motorokkal, állandó összkerék-hajtással és három elektronikusan záródó differenciálművel, a tehetősebb vásárlók is rákaptak. A legtöbb mai hobbiterepjáróval szemben a G osztály legdrágább luxusváltozata is kiváló terepjáró maradt, puritán téglaformája pedig egyedi stílust kölcsönöz neki, ezért masszív vásárlóbázisa alakult ki az elmúlt évek során, amely ma is ragaszkodik a típushoz.
A Mercedes egyetlen valódi terepjárója luxusmodellként és munkagépként egyaránt bevált, ezért a gyártó mindkét változatból készít egy-egy limitált sorozatot a típus 30. születésnapjára.

Mercedes-Benz G-Klasse (2009)

Az 1600x1200 felbontású változathoz kattints a képre!

2009. február 19., csütörtök

Internet regisztráció

Kolisok!

Ne feledkezzetek meg a tavaszi féléves internet regisztrációról!

Regisztráció menete:

1. On-line regisztráció
2. Regisztrációs díj befizetése a hallgatói irodában (H-CS 18-20)

Regisztrációs díj:
2009. 03. 03-a előtt fizetve 5.000Ft
2009. 03. 03-a után fizetve 10.000Ft

Az új felhasználók a regisztrációt a kollégium számítógéptermében (4. emelet, tanuló) illetve a vezeték nélküli halózatról is elvégezhetik.


Benzines jövő: 1,5 liter, 220 lóerő, 6 liter/100 km

A benzines és dízelmotorok előnyös tulajdonságainak egyesítése már régóta foglalkoztatja a mérnököket, s most úgy tűnik, hogy az első ilyen, páratlanul hatékony erőforrás 2015-re tömeggyártásba kerülhet. A Mercedes úttörőként, tavalyelőtt mutatta be Diesotto koncepció-motorját, melynek különböző technikai megoldásait fokozatosan örökíti át szériamodelljeibe. A DiesOtto az élő példája annak, hogy a belső égésű motorban még nagy potenciál rejlik.
Idén pedig, a Genfi Autószalonon a látogatók részletesen megismerhetik a 11 éve több cég által és kormányzati támogatással fejlesztett, változó sűrítés arányú (VCR) hajtóművet, mely a sorozatgyártás küszöbén áll.
A francia MCE-5 vállalat égisze alatt, 45 cég közreműködésével, 20 millió euróból fejlesztett egy változó sűrítési arányú (VCR - Variable Compression Ratio) motort. A VCR blokk kívülről olyan, mint bármelyik benzinmotor, és beépítése sem igényel speciális motor- és járműalkatrészeket, a váltóművel és a perifériákkal is egyszerűen összekapcsolható. A megbízhatósági és tartóssági teszteken is jelesre vizsgázott, továbbá olcsón gyártható. A hagyományos égéstérrel és dugattyúkkal, de speciális, különösen robosztus fogaskerék-áttételekkel és merev főtengellyel felvértezett blokk 7:1 és 18:1 között képes folyamatosan változtatni a sűrítési arányt, ráadásul hengerenként. A négyhengeres erőforrás 1,5 liter lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses, továbbá turbófeltöltéses. A tesztek alapján 1800-as főtengely-fordulatnál 360 newtonméter a nyomatéka, 2200-as fordulatszámon 110, míg 5000-es fordulatszámon 220 lóerőre képes. Ez egy 3 literes V6-os benzinmotor teljesítménye és egy modern 2 literes dízelmotor nyomatéka.

A cikk bővebben itt olvasható.

2009. február 17., kedd

Az idei első Közhír

Megjelent a Közhír első tavaszi száma. Digitális formában már letölthető a jobb oldali oszlopból, de hamarosan a megszokott lelőhelyeken is hozzájuthattok.

Ízelítő a tartalomból:

Neptun vs. Index - Jó-e, hogy már nem kell jegyeket beíratni és egyebek

OHV eredmények - A Ti véleményetek tükre

Budapest-Bamako Rally - A "fapados Dakar"

Olajválság

Kari BME Ösztöndíj

Pályázat!

KARI ''BME" ÖSZTÖNDÍJRA

A BME Közlekedésmérnöki Kari Hallgatói Önkormányzata pályázatot hirdet a Közlekedésmérnöki Kar teljes idejű képzésben résztvevő hallgatói számára a 2008/09. tanév tavaszi félévére kari '' BME " ösztöndíjra.

Pályázhat minden olyan teljes idejű képzésben résztvevő hallgató, aki a tanulmányi munkán kívül más szakmai vagy közösségi tevékenységet is végez. A pályázatnak tartalmaznia kell az előző félév szakmai és tudományos munkáját és a Kar érdekében végzett közösségi tevékenység leírását. Az érdemeket igazoló dokumentumok másolatát (pl. nyelvvizsga, versenyen elért helyezés stb.) a Hallgatói Irodában le kell adni. Más érdemleges tevékenységről (pl. demonstrátori, közösségi, stb.) rövid beszámolót kell írni a pályázatban, és a referenciát biztosító személy ajánlását, aláírását csatolni kell.

A Kari Hallgatói Képviselet ellenőrzi a benyújtott pályázatok hitelességét, és amennyiben a pályázat valótlan adatokat tartalmaz, a pályázót kizárja.

Az elbírálás pontozásos rendszerben történik.

Pályázati adatlap letölthető a www.kozlekkar.hu honlapról!

A pályázatok beadási határideje:
2009. február 22. (vasárnap) 20 óra

A pályázatokat a hok@kozlekkar.hu e-mail címre kell elküldeni, a pályázatok megérkezéséről visszaigazoló e-mailt küldünk!

2009. február 16., hétfő

Kifizetési időpontok

Kihirdették az ösztöndíj kifizetések időpontjait.

A 2008/2009. tanév II. félévében havonta folyósított juttatások (tanulmányi ösztöndíj, rendszeres szociális ösztöndíj, Bursa Hungarica ösztöndíj intézményi része, kari BME ösztöndíj, doktorandusz ösztöndíj, köztársasági ösztöndíj, külföldi hallgatók miniszteri ösztöndíja, alaptámogatás) az alábbi napokon kerülnek átutalásra:

február havi juttatások kifizetési időpontja 2009. február 27.
március havi juttatások kifizetési időpontja 2009. március 10.
április havi juttatások kifizetési időpontja 2009. április 6.
május havi juttatások kifizetési időpontja 2009. május 8.
június havi juttatások kifizetési időpontja 2009. június 10.
július havi juttatások kifizetési időpontja 2009. július 10.
augusztus havi juttatások kifizetési időpontja 2009. július 28.


Kifizetési időpont alatt azt a napot kell érteni, amelyiken az Egyetem a Magyar Államkincstárnál kezdeményezi a juttatások kifizetését.


2009. február 14., szombat

Vörös álmok

A tavalyi év során rendszeresen cikkek jelentek meg ezzel a jeligével a Közhír hasábjain, emléket állítva az egykori keleti blokk járműcsodái előtt. Most pedig Volga és GAZ járműtörténeti kiállítás nyílt a Közlekedési Múzeumban, Szovjet luxusautók: Made in USSR címmel. Az időszaki tárlat február 13. és április 19. között látogatható.

Akinek ennyi nem lett volna elég, itt egy kis képes ízelítő.

2009. február 10., kedd

IRON HOOK

Természetesen ebben a félévben sem maradhat el a tradicionális közlekkari focibajnokság, az Iron Hook Kupa.
A bajnokság kiírása lentebb olvasható, a nevezési lap pedig innen tölthető le.

2009. február 4., szerda

BSC!

A tavaszi félévben is folytatódik a nagy sikerű stand-up comedy sorozat a Barossban.

Az első előadás mindjárt jövő héten, azaz 2009. február 11-én szerdán lesz, este 8 órás kezdéssel, a BGK Dísztermében. A fellépő az előző szezont is nyitó Badár Sándor lesz.
A jegyvétel kondíciói megegyeznek a tavalyiakkal (vagyis korlátozott számban a rendezvény hetén, hétfőn csak közlekes diákigazolvánnyal, fejenként maximum kettő.)

Részletek ezen a linken.

2009. február 3., kedd

Háttérkép mindenkinek rovat

DMC-12 DeLorean (1981)
Az 1600x1200 felbontású változathoz kattints a képre!

Lesz mit mesélni

Kedves Diákok!

Egy kiadványt kezdtünk el szerkeszteni, melybe megtörtént, vicces egyetemi sztorikat szeretnénk összegyűjteni. Olyan történeteket, amelyek velünk történtek meg az 5…khm…8-10 év alatt, és méltán járnak szájról szájra, jókedvet csalva hetyke bajszunk alá.

A kiadvány célja, hogy azon középiskolás lurkók, akik szeme előtt az egyetemről csak a poros könyvespolcok és éjszakai mulat tanulások képe dereng, valamelyest árnyaltabb képet kapjanak e magasztos élet szórakoztatóbb oldaláról is, no meg persze az, hogy a későbbi munkásévek során elhomályosodott emlékeink után kutatva, jóízűen kuncogjunk e dicső évek fergeteges percein.

Ha tehát van olyan történeted, amit szívesen megosztanál a közérdeművel, akkor ne habozz, vesd papírra, hadd nevessenek rajta mások is! Nem műalkotásokat várunk, a lényeg csak az, hogy frappáns és humoros legyen!
A cím, ahová a művedet küldheted: egyetemisztorik@freemail.hu.

A történetek ideális terjedelme egy bekezdéstől egy oldalig változhat, és a „mesélés” során az egyetem méltóságára ügyeljünk.

Ne feledd, a halhatatlansághoz halhatatlan történetek kellenek! Légy Te is az!
(Mivel a történeteket szerzői név nélkül várjuk és közöljük, ezért a beküldők hozzájárulnak a történetek szabad felhasználásához, stilizálásához. Az első kiadványhoz a beküldési határidő 2009. március 31., a következő szám kiadása a beérkezett művek számától függ.)

Üdvözlettel,

A kiadvány szerkesztői

2009. február 2., hétfő

Kollégiumi felvétel -update

Tegnap felkerült a közlekkar.hu-ra a kollégiumi felvétel eredménye.

Az alábbi linken megtekinthetőek a felvettek neptun kódjai:
http://w3.bgk.bme.hu/kozlekkar/Kollegium/felveteli_eredmeny_0809_2.pdf

Február 2.-3-án kell kiköltözni azoknak a kollégistáknak, akik nem nyertek felvételt, ugyanekkor kell a szobák közötti átköltözést lebonyolítani. Akik eddig még nem laktak bent, azoknak február 5.-6-án lesz beköltözés.

További részletek és minden amit tudni kell a költözésről ITT.

Filmes verdák - Hazárd megye lordjai

2. rész
Hazárd megye lordjai (TV-sorozat 1979-1985, film 2005)

A jármű: Dodge Charger (gyártási év: 1969)
Ahogy ismerjük: General Lee a. Parancsnok

A Hazárd megye lordjai sorozat 1979-ben jelent meg az amerikai családok képernyőjén. A siker receptje adott volt: kell egy bombajó verda (ez volna a Charger, ami egyike a legjobb amerikai izomautóknak), meg kell sok üldözős jelenet balfék zsarukkal. A lényeg, hogy a Duke fivérek borsot törjenek Roscoe sheriff orra alá.
Mint több sikeres sorozat, ez sem kerülhette
el a sorsát: filmet forgattak belőle 2005-ben. A főszerepben természetesen Lee Parancsnokot láthatjuk viszont, 426 Hemi erőforrással felszerelve. A történet nem szűkölködik csapatós jelenetekben (szerencsére); miközben Bo és Luke megmentik Hazárd megyét, a Parancsnok is elsőként végez a ralin.A Chargerről kár lenne mondani bármit is, a megjelenése tekintélyt parancsoló, csakúgy, mint a teljesítménye. Nincs ember, aki ne szorítana helyet a garázsában egy ilyennek. Szavak helyett beszéljen a videó és a háttérkép:


Katt. a képre (1024x768)

2009. február 1., vasárnap

Beiratkozás

A 2008/2009-es tavaszi félévre a beiratkozást a Neptun Ügyintézés menüpontjában kell elvégezni. Ezt leghamarabb holnap, azaz 2009. február 2. 16.00 órától lehet megtenni, egészen vasárnap éjfélig (február 8. 23:59). Tárgyfelvételre és kurzusátjelentkezésre szintén az imént írt intervallumban van még lehetőség.