2011. április 30., szombat

Hajrá

Eljött a szorgalmi időszak utolsó két hete, ami azt jelenti, hogy amit még lehet, ki kell hoznotok magatokból! Ne az állatot; a maximumot... :)
Adok nektek pár jó tanácsot ahhoz, hogy sikeresen vehessétek a következő hetekben elétek táruló akadályokat, remélem bejönnek majd.

1.) Az energiaital nem megoldás. Inkább tea, vagy 15 perc séta a nagy fáradtság ellen.
2.) A kávé sem megoldás. De egy fokkal jobb, mint az energiaital!
3.) A "Csak egy sörre szaladok le a HaBárba!" kezdetű/közepű/végű mondatok az esetek 99%-ában csúnya berúgást és nemtanulást vonnak maguk után.
4.) Ne utolsó nap akarjátok megtanulni egy félév anyagát. (Bár nem lehetetlen, mégis elég nehéz...)
5.) Ha valamire azt mondjátok: "Ez úgysem lesz benne a zh-ban.", az 1000000%, hogy benne lesz.
6.) Ne idegesítsétek fel magatokat azon, hogy a másik csoport sokkal könnyebb volt. Ha azt írtátok volna, akkor a másik lett volna könnyebb.
7.) Aludni ráértek egyetem után.
8.) Inkább tudjatok valamiből 20%-ot teljesen biztosan, mint 50%-ot parázva, bizonytalanul.
9.) Ne hagyjatok mindent pótzh-ra, mert akkor még 1 teljes hét szívás vár rátok. :)
10.) Ne bosszankodjatok, ne izguljatok, ne őrüljetek meg! Az idegesség árt a szépségnek... ;)

2011. április 22., péntek

Kellemes húsvéti ünnepeket!

Húsvéti nosztalgiázás a BKV-val

A húsvéti ünnepek alatt a BKV több nosztalgikus kötöttpályás programmal is készül a kikapcsolódásra vágyóknak.

Április 23-án (szombaton) a kisföldalatti (MillFAV) ünnepli 115. születésnapját. Ebből a jeles alkalomból a BKV lehetőséget nyújt arra, hogy bárki megtekinthesse a 11-es pályaszámú nosztalgiakocsit a kisföldalatti telephelyénél (a Mexikói úti végállomástól mintegy 100 méterre). Ám ez még nem minden. Az időutazás folytatódik ezen a napon, ugyanis a Mexikói út és a Bosnyák tér között a 3-as villamos vonalán fog közlekedni az 1910-es gyártású favázas 611-es pályaszámot viselő villamos.

A nosztalgia villamos tervezett menetrendje:
Mexikói út: 10:00, 10:30, 11:00, 11:30, 12:00, 12:30, 13:00, 13:30, 14:00, 14:30, 15:00
Bosnyák tér: 10:15, 10:45, 11:15, 11:45, 12:15, 12:45, 13:15, 13:45, 14:15, 14:45
Figyelem! A rendezvény esős idő esetén elmarad, az idős metrókocsi állapotára tekintettel!


Április 24-én és 25-én (vasárnap és hétfőn) tovább folytatódik a nosztalgiázás, ám ezúttal a Duna bal partján. A 2A-s vonalat (Boráros tér-Jászai Mari tér) fogja koptatni egy favázas villamos, valamint egy UV-szerelvény. Az ünnep alkalmából az UV villamoson utazó gyermekeknek a BKV egy apró meglepetéssel kedveskedik. A villamosok 400 forintos menetjeggyel vehetők igénybe, mely a villamosokon utazó kalauzoknál válthatók.

A nosztalgiavillamosok tervezett menetrendje:
Boráros tér: 10:00, 10:30*, 11:00, 11:30*, 12:00, 12:30*, 13:00, 13:30*, 14:00, 14:30*, 15:00
Jászai Mari tér: 10:30, 11:00*, 11:30, 12:00*, 12:30, 13:00*, 13:30, 14:00*, 14:30, 15:00*, 15:30
A *-gal jelölt indulási időpontokban a húsvéti UV-szerelvény közlekedik.


Április 25-én fut utoljára a 21-es villamos teljes vonalon a megszokott számon. Ezen a napon kezdenek ugyanis hozzá a 21-es vonal egyes részein a karbantartási munkálatoknak, Május 1-én pedig az új Paraméterkönyv bevezetésével a járat elveszti 21-es jelzését. Ezen alkalomból a BKV 16:15-kor egy UV-szerelvényt küld útjára a 21-es vonalon, mely normál díjszabás mellett vehető igénybe.

A BKV a programváltozás jogát fenntartja.

2011. április 20., szerda

Teljesen kiégett egy metrókocsi a 3-as vonalon

Kedden a koradélutáni órákban kiürítették -már-már rutinból- az utasokat a 3-as metró Árpád hídi állomásáról, ugyanis egy szerelvény füstölt. A tűzoltók nagy erőkkel vonultak ki, s a Forgách utcai megállóból közelítették meg az égő szerelvényt, melyet 300 méterre az Árpád híd metróállomástól találtak meg. A 3-as metró szerelvénye ajtóhiba miatt állt ki a tárolóvágányra, utasokat nem szállított, mindössze a metró háromfős személyzete tartózkodott rajta, akik könnyebben megsérültek a tűzben. Estig metrópótló autóbuszok szállították az utasokat a Lehel tér és Újpest-központ között. Estére a BKV hibaelhárítása kicserélte a szétégett kábeleket, és úgy ítélte meg, beindulhat a metróközlekedés, de a Forgách utcai megállóban tilos a megállás.


Az ügy kapcsán Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója Tarlós István főpolgármester megbízásából felszólította a BKV vezért, hogy azonnali hatállyal indítsa meg a vizsgálatot a nem mindennapi és különösen veszélyes műszaki hiba okának és okozójának feltárásának érdekében. A kiégett metrókocsi egyébként ugyanaz volt, amelyik pár hónapja nyitott ajtóval száguldozott a Ferenc körút és Klinikák közt.

Na, Mizu, jöhet a Fizu?

Fluor Tomi Mizu című száma hatalmas ismeretségre (nem mondom, hogy népszerűségre, mivel a YouTube videómegosztón majdnem ugyanannyian nem kedvelik, mint ahány embernek tetszik) tett szert az elmúlt néhány hónapban. A szerdai HaBár bulikon is nagy sláger, bevallom én is itt hallottam először, mivel nem sűrűn hallgatok rádiót. Mindenesetre a számban megvan minden ami kell ahhoz, hogy beszéljenek róla: fülbemászó dallam, gyagyi szöveg és több, mint 5 millió megtekintés... és itt kezdődik a közlekkaros történet.

Angel Csárlijai óta már-már szokás, hogy a csapatindulókat akik tehetik megzenésítik, ugyanis 2005-ben hatalmas sláger volt az akkori másodévesek indulója, még évekig játszották a HaBár bulikon.



Az idei hatodéves gárda, az Ötéves Terv ezek után már tavaly a Kozmikus Shukárzással sem csak egy csapatindulót készített, hanem mindjárt egy egész lemezt. Az én csapatomról van szó, de muszáj így írnom, hogy készített, mert a zene megszületésének eléggé passzív résztvevője voltam, lévén nem gondolom, hogy tudok énekelni. :)

Mindenesetre a 2010-es társaság CD-jét büszkén osztogattuk a bevonuláson, aztán meg eladtuk a HaBárban, az árából pedig italt vettünk, így igen széles körben elterjedt. Sajnos ebből csak egyetlen szám van fenn a neten, ez pedig a Van egy Vajdánk:



Nekem egyébként a Roma-e vagy a kedvencem, de ez sem rossz, tudni kell, hogy a teljes alapot újra feljátszották a srácok.

Szóval a tavalyi sikeres CD-készítés után idén is megindult az ötletelés a levlistánkon, hogy milyen szám legyen a csapatindulónk. Fecsa, majd Tibi szinte elsőként hozta ki a Mizu-t éppen a fent említett ismertség miatt, és mert a HaBár bulik nagy slágerévé vált. Úgy emlékszem Fecsa írta át először, majd Tibi finomított rajta... mindenesetre már feléneklés előtt is tudtuk, hogy a szöveg jól sikerült. Ezek után DjMatte, a már végzett évfolyamtársunk, aki amúgy korábban rendszeresen nagyot alakított a karaoke-n (amíg volt), tűnt a legaktívabbnak, így ő volt az, aki újraszerkesztette az alapot is. A kész szám mindenkinek rögtön a szívéhez nőtt, sőt még klipp formát is ötlött a filmszemle miatt:



Amikor Máté feltette a YouTube-ra azt írta a levlistára, hogy az ötnapos terv a 10000 letöltés. Ehhez képest a számláló a Külső kerék estéjén 377-nél elakadt, és mikor legközelebb kiírt egy értéket már bőven a megcélzott szám fölött jártunk. Ha jól emlékszem a videó legnagyobb eredménye, hogy a 3. legnézettebb volt a világon. :)

Persze a nézettség nem pottyant az ölünkbe, ugyanis a feltöltés után Fluor Tomi és az ismertebb "hülye dolgokkal" foglalkozó oldalak is megkapták. Nagyon sok komment érkezett a videóra, legtöbbeknek tetszett a csaj, a csaj hangja (a tisztánlátás kedvéért: a klipben Sári szerepel, de a számot Réka énekelte fel), és szerencsére sokan állították, hogy jobban tetszik nekik, mint az eredeti. Ha negatív megjegyzést kapott a szám az általában abban merült ki, hogy miért ilyennel akarnak a srácok befutni...

Ezt követően számos médiamegjelenést kapott a videó, például a Morning Showban is hallottak róla (6:15-től), feltették a "hülye dolgokkal" foglalkozó oldalakra is, de a karrier csúcspontja az volt, amikor Sáriékat meghívták a Viva Interaktívba a Mizu feldolgozások délutánján:



Ezek után tegnap fedeztük fel a szomorú esetet, hogy a Gold Record Musik Kft. kevésbé tolerálja a klippünket, mint Fluor Tomi, ezért eltávolíttatták a YouTube-ról. Így ugrott a másfél hét alatt elért 260 ezres (!) nézettség is... mindenesetre aki látni szeretné még a Fizu-t találhat kiskapukat, aki pedig hallgatni, az a HaBár FTP-n el tudja érni (a karinapok.hu-n pedig megnézheti annak az elérhetőségeit :)) de nem csak a Fizut, hanem az egész lemezt, hiszen van ott még jó szám, ahonnan ez jött.



2011. április 1., péntek

Pályázz és nyerj!

Budapest, 2011 – Young Creative Chevrolet néven pályázati lehetőséget hirdet az immár 100 éves múltra visszatekintő autógyártó cég, amire Magyarországon 15 felsőoktatási intézményből pályázhatnak az alkotni vágyó diákok. A pályázatra 5 kategóriában – divat, fotó, grafika, videó és zene – nyújthatják be műveiket a hallgatók, amelyek közül a legjobbak a hazai forduló után, az európai döntőben egy nemzetközi zsűri előtt is megmérettetnek.

Idén, 2011-ben ötödik alkalommal tart nemzetközi diákversenyt a Chevrolet, amelynek célja egy olyan pályázati lehetőség megteremtése, ami lendületet és segítséget ad azoknak a fiatal, kitörni vágyó művészeknek, akik szeretnék bizonyítani tehetségüket a nagyközönség előtt.  A magyarországi hallgatók 2009 óta vesznek részt az évente megrendezett versenyen, 2010-ben összesen 93 magyar diák pályázott 7 egyetemről. A legszebb eredményt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói érték el, akik divat kategóriában 2009-ben és 2010-ben is európai második helyezést kaptak.

A 2011-es versenyre továbbra is 5 kategóriában - divat, fotó, grafika, videó és zene - várják a szervezők a pályaműveket, amelyeket az idén 100. születésnapját ünneplő márkára és annak múltjára összpontosítva kell elkészíteniük a versenyzőknek.  Míg a divat kategóriában egy időtlen, klasszikus értéket képviselő retro ruha megálmodásával kell készülniük a pályázóknak, addig a fotósoknak a márka 100 évét kell belesűríteni egyetlen képbe. A grafikus pályázatra jelentkezőknek egy emlék poszter elkészítése a feladat, amely azt tükrözi, hogy mennyire messze jutott a Chevrolet az elmúlt száz évben.  A mozgókép és a zenei pályázat a születésnapi partik hangulatát igyekszik megidézni, így videó kategóriában egy születésnapi meghívó elkészítését, zene kategóriában pedig, - a márka 100. születésnapja alkalmából - születésnapi dal komponálását várják a pályázat kiírói a versenyzőktől. A pályaművek először egy hazai zsűri előtt kerülnek megmérettetésre, amit a kategóriák győztesei számára az európai döntőn való részvétel követ.

Összesen 10.000 euró díjat ad át a Chevrolet Magyarország (kategóriánként 2000 eurót), az európai döntőben pedig közel 3000 eurót osztanak ki az első három helyezettnek.

A pályamunkák leadási határideje: 2011. május 1. éjfél.

A pályázóknak idén egy egyedülálló lehetőség is a rendelkezésükre áll, ugyanis kategóriánként egy-egy konzulens segítségét is igénybe vehetik, akik a pályaművekkel kapcsolatban rengeteg hasznos tanácsot adhatnak a verseny résztvevőinek. Az on-line szakmai konzultációk során a jelentkezők a kérdéseiket Mojzes Dóra divattervezőnek, Misetics Mátyás fotóművésznek, Fodor Tamás grafikusnak, Balogh Balázs media designernek és Alpár Balázs zeneszerzőnek tehetik fel. Ahhoz, hogy ezt a szolgáltatást igénybe vehessék a versenyzők, nem kell mást tenniük, mint április 11-ig az esemény hivatalos oldalán regisztrálniuk: http://www.ycc-hungary.info

A pályázatra azon felsőoktatási intézmények hallgatói jelentkezhetnek Magyarországról, melyek oktatói 2011. március 29-ig visszaigazolták az intézmény diákjainak részvételi szándékát.

A pályázatra a következő felsőoktatási intézmények hallgatói jelentkezhetnek:
Budapesti Corvinus Egyetem
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Debreceni Egyetem
Eszterházy Károly Főiskola
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Kaposvári Egyetem
Magyar Képzőművészeti Egyetem
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem
Nyíregyházi Főiskola
Nyugat-magyarországi Egyetem
Pécsi Tudományegyetem
Széchenyi István Egyetem
Szent István Egyetem
Színház- és Filmművészeti Egyetem
VISART Művészeti Akadémia

További információ a pályázattal kapcsolatban: