2011. február 28., hétfő

Ingyenes Catia és ProE oktatás


A Közlekedésmérnöki Szakkollégium ebben a félévben is segítséget nyújt azoknak, akik szeretnének elsajátítani egy-egy hasznos tervezőprogramot.




Az idei oktatások témái, helyszínei és időpontjai:

1. Catia
minden kedden 19:00-tól a Baross koli géptermében.
Jelentkezés: szakkollegium@kozlekkar.hu, a levél tárgya "Catia" legyen!
Ha tudsz saját gépet hozni, azt jelezd!
Határidő: február 28. éjfél!

2. ProE
minden csütörtökön 18:00-tól a Baross koli géptermében.
Jelentkezés: proe2011@gmail.com
Ha tudsz saját gépet hozni, azt szintén jelezd!
Határidő: szerda (március 2.) éjfél!

Igyekezzetek, mert a helyek gyorsan elfogynak, és a határidő is szűkös!

2011. február 27., vasárnap

Közlekedéstudományok Tehetséggondozó Műhelye

Karunk három tanszéke, a Közlekedésgazdasági, a Közlekedésüzemi és a Közlekedésautomatikai pályázatot hirdet a fent olvasható címmel. A pályázat célja, meghozni a hallgatók kedvét a tudományos munkára, valamint alapot képezni a diplomának vagy egy esetleges TDK dolgozatnak.

A pályázati felhívás innen letölthető, valamint a Közlekedésüzemi tanszék honlapján (http://www.kku.bme.hu/) is elolvasható.

A pályázatokat 2011. március 6-ig elektronikusan (doc, pdf) kell benyújtani a lenart@kku.bme.hu címre.

2011. február 25., péntek

ÖntEXPO


A Közlekedémérnöki Kar öntevékeny körei első alkalommal hirdetik meg az ÖntEXPO-t, egy olyan kiállítást, amelyen minden kör képviselteti magát, bemutatkozik. Így lehetőség nyílik mindegyik csapat alaposabb megismerésére, és persze csatlakozni is lehet hozzájuk.

Az EXPO-n természetesen részt vesznek a Közhír tagjai is. :-)

Várunk szeretettel, helyszín a Baros Gábor Kollégium díszterme!

2011. február 18., péntek

Hideg-ideg

Már lassan kimegyünk a télből, de számomra akkor is óriási kérdőjel, hogy miért olyan hidegek manapság az előadók. Tavaly még nem volt ezzel baj, talán az E épületbeli nagy előadók voltak az egyetlenek, amik mindig hűvös hőfokon üzemeltek. Kérdem én: most miért kell a többinek is?
A minap talán egy fotót megért volna, ahogyan Irányítástechnika előadáson az emberek 90%-a kabátban ült az St. épület nagy előadójában - s még akadt olyan is, aki kesztyűt húzott, mert nehezebben viseli a hideget. Kérdem én: miért pont annak a teremnek kell hidegnek lenni, ahol a legtöbb előadásunk van? Miért hajtja mindenki azt, hogy előadásra márpedig járni kell, hogyha lehetetlen elviselni az ott uralkodó körülményeket?! Már azzal is viccelődtünk, hogy nyissuk ki az ablakot, mert talán bejön egy kis meleg...
Kérdem én: MIÉRT??? Lehet, hogy csak én vagyok ilyen érzékeny a hőmérsékletre, de szerintem az azért sokat elárul, hogy nem telik el úgy előadás, hogy a tanárok meg ne jegyeznék, mennyire "kellemes" a hőfok odabent. Muszáj ennek így lennie?

Kari BME ösztöndíj

Ebben a félévben is jár kari BME ösztöndíj mindazoknak, akik az előző félévben aktívan tevékenykedtek a közösségi életben.

A jutalommal kapcsolatos tudnivalókat megtalálhatjátok karunk hivatalos honlapján a www.kozlekkar.hu-n a Juttér fül Kari BME ösztöndíjára kattintva.

Ezek közül a legfotosabbak:
Pályázati kiírás
Pályázati adatlap

Határidő: február 22. kedd, 12 óra!

2011. február 16., szerda

Megújul a DKV telephelye

„A Debrecen városi villamoshálózat fejlesztése (2-es vonal)” tárgyú beruházás keretében újul meg a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. Salétrom utcai telephelye. A jelenlegi járműkarbantartó- és tárolócsarnok, bár 1999-es felújítású, így öregnek nem nevezhető, mégis elbontásra kerül, s helyére új, 9 vágányos csarnok épül a legmodernebb technikával, mellyel az akár 31 méter hosszú új villamosokat is képesek lesznek fogadni. Változás az előzőekhez képest az is, hogy az új csarnok körbejárható lesz, azaz hátra felé is lesz kivezetve sín, megkönnyítve ezzel a telepi mozgást. Az első 4 hónapban a már említett csarnok és az előtte helyet foglaló vágányzat épül át, majd a második ütemben a villamos járműfelújító és az utóbbi időben trolifelújító üzem kerül átalakításra, melyeket meghosszabbítanak, s előttük szintén kicserélik a vágányzatot. Ezzel nem csak a Ganz KCSV-k és az új villamosok fedett tárolására lesz egyben lehetőség, hanem a ma még a szabad ég alatt lévő nosztalgia villamosoknak is védelmet fog nyújtani az új csarnok. A telep átépítését a kiviteli tervek alapján az ATK Debrecen Konzorcium (Arcadom Építőipari Zrt., Tóth T.D. Fővállalkozói és Mérnökiroda Kft., Keviép Építőipari és Kereskedelmi Kft.) végzi.


A DKV 1999-ben épült csarnokában álló KCSV-k.

2011. február 4., péntek

Egy kis zöldség Budapesten

Mondhatnám akár azt is, hogy éretlen banánt találtam az Örsön, de a tényen mit sem változtat, mi szerint újabb TW 6000-res villamosok érkeztek Hannoverből. A különleges menet este 7 óra körül hagyta el a hegyeshalmi határátkelőt, és várhatóan 9 órára kellett volna befutniuk. Az infót hallva kb. félórám volt kiérni Dél-Budáról az Örs vezér terére. Sikerült is, a menet még mindig sehol. Végül majd egy óra késéssel befutottak, így megérkezett Budapestre a 6025 és 6027-es pályaszámú TeWe is. A villamosok karrierje most az előzőkhöz hasonlóan a VJSZ-ben folytatódik, onnan pedig egy alapos felújítás után a BKV Zrt. fizető és bliccelő utasai vehetik egyaránt használatba a járműveket.

Egy kép az érkezés pillanatairól:


Valamint egy videó: