2010. április 30., péntek

"Come to Marrakesh!"

A Mexikói futamot biztonsági okok - nagyon sejtelmes indok (a szerk.) - miatt törölték, így most hétvégén (május 1-2.) rendezik meg a WTCC (World Touring Car Championship) második futamát Marokkóban, egész pontosan Marrakesh utcáin. A brazil futamhoz hasonlóan most is lesz kiért izgulni minden autósport-szimpatizánsnak, ugyanis a rajtrácsról most sem fog hiányozni Michelisz Norbi és az ő "kormolós", kék Seatja. A helyszínnel kapcsolatban Norbi igazán bizakodóan nyilatkozott. „A pálya rendkívül gyors, talán a leggyorsabb az egész szezonban, ami nagyon kedvez a Seatnak. Nagyon várom már” – mondta a korábbi, kevésbé szerencsés futamok után érthető várakozásokkal.

Miközben ezt a bejegyzést írom, került fel a Túraautó Világbajnokság hivatalos honlapjára, hogy a magyar fiú nyerte a mai (pénteki) tesztet!!! Soha nem járt még ezen a pályán (ahogy Curitibában sem) és megint lenyomta edzésen a nagyokat. Akik látták a március eleji brazil futamot és edzést, azok emlékezhetnek rá, hogy az időmérő első szekciójában vezetett Norbi és csak egy technikai problémából adód kicsúszás fosztotta meg a jobb rajthely elérésében. Hát most is odapörkölt a nagyok orra alá, csak így tovább!

A vasárnapi versenyeket az Eurosport-on követhetjük végig délután 2 órától, de a Zengő Dension csapat honlapján is figyelemmel kísérhetők a versennyel kapcsolatos lényegesebb események.

Hangulat fokozás képpen:


A kicsit idősebbek (vagy zeneileg jól tájékozottabbak) pedig még emlékezhetnek a poszt címét adó dalra is:

Szakmai előadások

A BME valamint a KTI Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozata közösen az „Institut Verkehr und Raum der Fachhochschule Erfurt” és a „Fachhochschule Erfurt, University of Applied Sciences” oktatóinak és kutatóinak közreműködésével szakmai előadásokat szervez.

„Közlekedési rendszerek, módszerek Türingiából”
időpont: 2010. május 6. csütörtök, 14.00 óra
helyszín: KTI Közlekedéstudományi Intézet Könyvtár

„Infrastruktúra és Mobilitás Tanulmányok az Institut für Verkehr und Raum kutatóinak tolmácsolásában”
időpont: 2010. május 7. péntek, 9.00 óra
helyszín: BME Z épület 4. emelet, könyvtári olvasóterem

Amennyiben részt kívánsz venni a fenti előadások valamelyikén, kérlek jelezd szándékodat 2010. május 3-án hétfőn, 16.00 óráig a torok.arpad@kti.hu címre, tekintettel a férőhelyek korlátozott számára.

További részletek a plakátokon.


2010. április 22., csütörtök

Kari Napos utóbuli



Szerdán, azaz
április 28-án
hatalmas kari napos afterparty
lesz a HaBárban.

Fellép a shukár énekes, hangulatfelelős: Milán.

Japán metro

Nemrég kaptam ezt a képet e-mailben. A levél írója szerint ezt minden japán metróvonalon kiteszik, és a követező(ke)t jelenti:


"Add át a helyet
- a sérült karúaknak,
-
azoknak, akiknek gyerek van a karjukban,

- a terhes nőknek
- és azoknak, akiknek sérült a lábuk."

Na, ki az, aki erre asszociált volna?

2010. április 17., szombat

Kari Napok vége

Sajnos véget ért a XXIX. Kari Napok és vele együtt lassan az csütörtöki záróbuli által kiváltott mámorosság is elszállt. Összességében úgy érzem mindenki nevében kijelenthetjük, hogy mind a szervezés, mind a hangulat szempontjából remek hetet tudhatunk a hátunk mögött.

A régi feladatok mellett a tavalyi újdonságok jelentettek kihívást a csapatoknak, valamint (sokak örömére) visszatért a hajtányverseny, mint ahogy arról korábban be is számoltunk.

A feladatokban remekül helyt állt a Kozmikus Shukárzás csapata, élükön Berkesi Ádámmal (alias A Vajda). Igazi raj(t)-cél győzelmet arattak, hiszen végig vezettek a Kari Napok alatt. Fellélegezni ennek ellenére sem tudott a csapat, hiszen a negyedévesek CSIbészei Jurácsik Péter (Mogyi) felügyelete mellett mindig szorosan a nyomukban jártak. Harmadik TsoTsó BARoSslakói-nak csapata lett, akik az utolsó pillanatban, a népszavazás után jöttek fel a dobogóra. Őket a másodévesek, Laca Luke és a Hét Mesterivász követte, akik western-kalapjaikkal és kendőikkel végig üde színfoltjai voltak az estéknek. Az egyetlen női főkormányos-jelölt, Szegedi Viktória alias Vic'eroy és a sínre hányt kalózok az ötödik helyre kerültek, viszont csapatuk bulizás terén egy cseppet sem maradt le az élmezőnytől. Hatodikak az elsősök lettek (Lazy Milán és a Pokerfake-k), akik megmutatták, hogy nagyon jó filmet tudnak csinálni, rengeteg lányt tudnak felmutatni, viszont az image ellenére a póker-siker elmaradt.

A részletekről olvashattok a karinapok.hu-n és a következő Közhírben is, ahol a főkormányos-jelöltek beszámolói mellett kiderül az is, hogy mi lett az üzenőfalunkkal.

2010. április 14., szerda

IV. Oldtimer Expo

Autós és motoros legendák egy helyen!

2010. április 16. és 18. között ismét megrendezésre kerül az Oldtimer Expo, immár negyedik alkalommal. Ezúttal is a Vasúttörténeti Park ad otthont a rendezvénynek. Az érdeklődők több mint 5 ezer négyzetmétert járhatnak be, ahol 230-nál is több járművet csodálhatnak meg. Az előző évekhez hasonlóan a veterán járgányok nagy része eddig még nem mutatta meg magát a nagyközönség előtt. Nemcsak a fedett csarnokban, a szabadtéren is várják a kíváncsiskodókat a múlt nagy képviselői: lesznek autók, buszok, motorok, kerékpárok és teherautók egyaránt.
Mint mindig, most is vannak ünnepeltek: a 75 éves Jaguár, a 40 éves Opel Manta és a 30 éves Audi Quattro! De idén az égi dolgok előtt is tisztelegnek a szervezők és megemléleznek a 100 éves a magyar repülésről is!

A teljesség igénye nélkül néhány érdekesebb jármű a kiállítottak közül:
- Wanderer W25K (amely Horthy István autója lehetett egykoron)
- Opel Kapitän Hebmüller Cabriolet ( a világon csak két példányban létező jármű, melyek közül egy az Oldtimer Expo-n mutatkozik be)
- Rolls Royce 20/25 Hooper Limousine ("Goshawk")
- Ferrari 250 GT tipo 508C
- Aston Martin DB5 (talán senkinek sem kell bemutatni James Bond legismertebb szolgálati járgányát)
- Panther De Ville (Szörnyella de Frász járműve)

És nem szabad megfeledkezni a Totalcar csapatáról sem, akik idén ünneplik 10 éves születésnapjukat, amelyet az évfordulóhoz méltóan igyekeznek megtartani az expón, ahol saját standdal képviseltetik magukat. Több youngtimer korú járművet állítanak ki, de a legnagyobb atrakció talán a 48 éves Ponton Mercedes lesz, amit viszontagságos úton hoztak haza Domsjöből. (Domsjö a Sarkkörön fekvő apró svéd település!)

Ezenkívül a kilátogatók közelebbről is mergismerkedhetnek két magyar repülőgéppel is, a Kvasz 1-egyel és a Rubik Ernő által tervezett Cimborával.

Emellett több érdekes program is lesz a 3 nap alatt, tehát idén sem érdemes lemaradni róla.

Helyszín:



Nyitva tartás:

április 16. péntek
13.00 - 22.00


április 17. szombat
09.00 - 22.00


április 18. vasárnap
09.00 - 18.00



Jegyárak:

0-6 évig ingyenes

6-12 éves korig 1000 Ft

12 év fölött 2500 Ft

pénteki napra 1800 Ft

Kizárólag pénteken minden iskolás csoport, (általános-, középiskolai és főiskolai-, egyetemi hallgató) 10 fő feletti létszámmal kedvezményes, 1000 Ft-os áron látogathatja a kiállítást.

További részletek: www.oldtimer-expo.hu/rovatok/otexpo/

2010. április 12., hétfő

KN képek

A Kari Napok alatt sem pihennek a lelkes műtermesek, és rendíthetetlenül rögzítik az eseményeket a digitális adathordozókra.

Ennek eredményeképpen folyamatosan frissül a galériájuk, amit vagy a linkre, vagy a logóra kattintva érhettek el.
Ezidáig a pénteki, valamint a tegnap esti események kerültek fel, különös tekintettel rengeteg hajtányversenyes képre. Jó nézelődést!

Műegyetemi Állásbörze

A Kari Napok "árnyékában" ne feledkezzetek meg a tavaszi állásbörzéről sem!

Még színesebb kiállítói összetétel, több mint 1400 állásajánlat és közel 1000 szakmai gyakorlati lehetőség vár hazánk legnagyobb állásbörzéjén!

2010. április 14-15-én immár 30. alkalommal kerül megrendezésre a Műegyetemi Állásbörze.

Ha állást, szakmai gyakorlatot, TDK, szakdolgozat témát, projektfeladatot keresel, vagy csak szeretnél tisztában lenni, milyen lehetőségeid vannak az álláspiacon, gyere el az Állásbörzére!
Találd meg Te is a leginkább hozzád illő ajánlatot a műszaki, informatikai, gazdasági és természettudományi területek bármelyikéről.

A kiállítók között szerepelnek nagy elektronikai gyártók, banki szolgáltatók, energiaipari, autóipari, informatikai, műszaki fejlesztő cégek, valamint gyógyszergyárak is.

A rendezvény két napja alatt a következő programokon és gyakorlatokon is részt vehetsz:
- Próbainterjúk
- Önéletrajz és karrier tanácsadás
- Grafológiai elemzés
- Vállalati prezentációk
- Tréningek

Használd ki a lehetőséget, hogy kötetlenül tájékozódhatsz, beszélgethetsz a vállalatok képviselőivel, és gyere el a Műegyetemi Állásbörzére!

Első kézből értesülnél az információkról? Kövesd az állásbörzét a Facebookon is:
http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Muegyetemi-Allasborze/361249594051?ref=ts

A rendezvény időpontja:
2010. április 14-15. (szerda-csütörtök) 10.00-17.00

Helyszíne:
Budapesti Műszaki Egyetem Központi (K) Épülete

További információ:


2010. április 11., vasárnap

Hajtányverseny

Ma éjjel 1 óra, Szabadság híd!

3 évnyi ínség után újra itt a hajtányverseny, mégpedig a történelem során a 6.! A legutóbbi hajtányverseny 2007. áprilisának első vasárnap éjjelén került megrendezésre. A híd felújítása miatt sajnos azóta nélkülözni kellett a Kari Napok talán legnépszerűbb programpontját (természetesen technikai próba volt, csak más formában).

Idén viszont minden akadály elhárult a "híd visszafoglalása" elől! Éppen ezért aki csak teheti, látogasson ki ma éjjel 1 órakor a Szabadság hídra, az emelkedett hangulat és a karinapos életérzés garantált! Szurkoljunk együtt a csapatoknak!

2010. április 9., péntek

2010. április 8., csütörtök

Ló és Lovasa

A Totalcar motoros szekciója - a Totalbike - kipróbált egy különleges és egyedi Pannóniát. A jármű érdekessége a váltójában rejlik, mivel az egy 5 (!!!) fokozatú, egyenes fogazású fogaskerekekből álló szerkezet. Ez már önmagában is kuriózumszámba megy, de hogy leginkább miért is kívánkozik ide a blogra, az a lenti videóból kiderül... (megtekintése minden közlek karos számára kötelező :XD)


Ha nem indulna el a videó, akkor az alábbi linkre kattintva is elérhető.

Aki bővebben szeretne hallani a járműről, az keresse Lovas tanár urat, a Z épület VII. emeletén! Szigorúan konzultációs időpontban! :P

KN túra

Idén régi-új helyszíne a szokásos túrának a királyréti erdei vasút környéke.

Időpont: 2010. április 10., szombat
A teljesítendő szakasz: Kismaros - Szokolya - Verőce

Útiterv:
Indulás: 9:07, Nyugati pályaudvar, menetrend szerinti vonattal Kismarosig. (Jegyet mindenki egyénileg intézzen.)
Itt átszállás a kisvasútra, majd azzal Szokolyáig.
Szokolyáról gyalog Verőcére.
Visszaút: Verőcéről menetrend szerinti vonattal, vagy ahogy sikerül. :)

A fentiek természetesen csak abban az esetben állnak fent, amennyiben nem lesz vasutassztrájk. "B" terv kidolgozása folyamatban...

KN színes program

Kattints a képre!


T [minus] 32 h

Már kevesebb, mint másfél nap, és indul a móka, a XXIX. Kari Napok! Bővebb információért keressétek fel a hivatalos oldalt, a karinapok.hu-t!

Közhír Videó

A szemfülesek már észrevehették, hogy a fejléc alatt egy új füllel bővült a blog. Ez nem más, mint a MűTerem médiakör Közhírrel együttműködésben készített riportvideóinak, kisfilmjeinek gyűjtőhelye.

Az első fecskék már rá is ültek a drótra, vagyis képzavart tisztázva: az említett fülre vagy IDE kattintva megnézhetitek a 2009-es Gólyabálról, illetve az ÉAÜLT tanszék új KUKA típusú robotjáról készült videót.

Közben megkezdődtek az alapjaitól újragondolt Közhír honlap fejlesztésének munkálatai is, amely majd felváltja mind elődjét, mind pedig jelen blogot, a különböző szolgáltatások integrálásával. Ennek szellemében természetesen a riportvideók is ott lesznek elérhetőek. De szándékaink szerint addig is szépen sorban gyarapodni fognak.

2010. április 6., kedd

XXIX. Kari Napok

Már nem kell sokat várni, még 3 nap, de az igazán elfoglaltaknak már csak egyet kell aludni!

2010. április 4., vasárnap

Budapest, te csodás - Pinokkiónak is!

Bizonyára sokan találkoztak már a BME aulájában a roppant impozáns, fából készült Budapest-makettel. A görcsmentes, szép tónusú amerikai diófából készült alkotás esztétikáját többek között festetlen volta adja a maga természetességével. Lapunk utánajárt, hogyan és mi célból jött létre ilyen hatalmas munkát igénylő alkotás.

A makett-Budapestet 35 éve építik, csinosítják folyamatosan. Annakidején építészeti irodákban merült fel az igény, hogy szimulálhassák városfejlesztési ötleteiket (Számítógépes látványtervezés híján). Ennyi idő elteltével sokat bővült a területe, egyetemünkön is csak a kétharmad része van kiállítva. (A Keleti pályaudvar és a Hősök tere hibádzik róla például.)


A makett házról házra megegyezik a valósággal, az összeillesztésért felelős szakértők sok épületet pontos cím szerint ismernek. A nagy mű a valósághoz képest 3-5 év csúszásban van, ami az új építésű objektumok terepasztalra helyezését illeti, de folyamatosan frissül.
A teljes felépítmény eszmei értéke felbecsülhetetlen, de 400 millió forintra szokták biztosítani, amikor kiállítják valahol. Ebből egy panel értéke, amelyen egy egység áll, 1,5 millió forint.
Tehát mindent a szemnek, semmit a kéznek, kedves csodálók! :)

Az első randi után - régen és ma

Régen:
A)
- Akkor egy hét múlva, ugyanitt, ugyanekkor.

B)
- Van telefonotok?
- Nálunk nincs, de a szomszédban van. Tessék a számuk, hagyhatsz náluk üzenetet.


Ma:
A)
- Itt a számom.
- Oké, majd dobok egy SMS-t a mail címemmel, aztán felvehetsz msn-re is.
- Rendben, a Skype-ot meg majd megbeszéljük ott.

B)
- Megadom a számom...
- Á, hagyd, lemerült a mobilom. Felveszlek iwiwen!
- Ne, inkább Facebookon! Felrakom a mai buliképeket is. Aztán majd kövess twitteren!

2010. április 1., csütörtök

BAzE - Bringázz az egyetemre!

Elindult a Bringázz a munkába! (BAM) tavaszi fordulója!
Április 30-ig 8 alkalommal kell bicajjal munkába/egyetemre menned és ezzel részt vehetsz a nyereményjátékban! Verseny zajlik a csapatok között is, ezért érdemes a környéken lakókat is rábeszélni egy kis reggeli tekerésre. Az akció részleteiről itt olvashatsz.





Lopják a Ferrarit

Fényes nappal, takarítás közben lopják el a méreg drága Ferrarit.


(Áprilisi tréfa volt :XD)