2009. március 31., kedd

Magyar dizájn

Hogy mi látható a képen? Egy elegáns, ugyanakkor agresszív megjelenésű 2+2 üléses sportkupé. Az egyedi járművek építésével foglalkozó olasz Faralli & Mazzanti manufaktúra által készített Vulca S modell különlegessége pedig az, hogy a külső és belső formatervét egyetemünk végzett hallgatója, Tárnok Zsolt készítette. A jármű igazi kuriózumnak számít a tervezett 10 darabos sorozatával. Az ára is ennek megfelelően alakul majd, mivel 75 és 100 millió forintnak megfelelő euróért szeretnék értékesíteni. Vélhetően gyűjtők féltett gyöngyszeme lesz a jármű.
Bővebben itt olvashattok az autóról.

A képre kattintva galéria nyílik.

XXVIII. Kari Napok

2009. március 30., hétfő

Opeles Csajok Afrikában

Az aktuális számban GrafUr tollából olvashattok interjút egy a Budapest-Bamako ralin résztvett egyetemista csapat tagjaival. Mint ahogy az újságban ez jelezve is van, a hely szűke miatt csak rövidített változatot volt mód leközölni, így hát következzék a teljes verzió:

"Cikksorozatomban a Budapest-Bamakóról visszatért résztvevőket szeretném megszólaltatni. A kérdéseimmel emailben kerestem meg őket, érdeklődésem révén az egyetemista csapatokat. Kezdésnek egyből az egyik legizgalmasabb "beszélgetést" mutatnám be nektek: Az Opeles Csajok lányduóját, Pánczél Gyöngyit és Kapitány Dorottyát. Opel Combojukkal a túra kategóriában vettek részt a Nagy Afrika futamon.

1, Mi motivált két egyetemista hölgyeményt, hogy egyedül vegyenek részt egy veszélyekkel teli terep rallyn? Hogyan született az ötlet, és mi hajtott titeket tervetek megvalósításához?
Gyöngyi: Dóri apukája már megjárta ezt az utat tavaly és amikor megnéztük a beszámolóról szóló filmet, akkor annyira megtetszett a túra, hogy elhatároztuk, ha törik, ha szakad, összegyűjtjük rá a pénzt és indulunk.
Dori: Én terveztem előtte is, hogy indulok édesapámmal a következő futamon, ugyanis részt vettem az itthoni előfutamokon, és nagyon élveztem. Lánycsapatként indulni viszont sokkal nagyobb poén, így hát belevágtunk.

2, Hogyan került hozzátok a hűséges autótok? Mit lehet tudni autótok múltjáról? Esetleg még ti is készítettétek fel a Combót? Miért pont egy ilyen puttonyos autóra esett a választás? milyen módosításokon esett át a járgány? "
...

A cikk elolvasásához kattints ide: TOVÁBB

További infó az Opeles Csajokról: honlap

2009. március 27., péntek

Közlekkar, én így szeretlek! (reloaded)

KN színes program

Mentorgárda toborzó

Ha a BME Közlekedésmérnöki Kar aktív hallgatója vagy és szeretnél a Mentor Gárda tagja lenni a 2009/10 tanévre, jelentkezz!

Ha át akarod adni a benned lakozó tudást, ne habozz!

Ha szeretnéd, hogy az elsősök a te segítségeddel illeszkedjenek be az egyetemi körforgásba, akkor jelentkezz!

Jelentkezés a nagy.gabor@kozlekkar.hu e-mail címen, vagy személyesen (Nagy Gábor ---> BGK 319-es szoba)
A határidő: április 12.

Küldd el a neved, telefonszámod és további információt a válasz e-mailben fogsz kapni.

2009. március 26., csütörtök

KN

Na mi lesz itt 8 nap múlva?!? Hát a Kari Napok!!!! :)
8 nap 7 óra 40 perc, és kezdetét veszi a 2009-es egyhetes "ereszdelahajamat"!
Programokat tegnaptól megtaláljátok a www.karinapok.hu weboldalon.
A csapatok pedig véletlenül se felejtsék el, hogy ma este 8-tól lesz a nevezés!

2009. március 24., kedd

Diákigazolvány érvényesítés


NE FELEJTSD EL!!!

A diákigazolványon lévő 2008/09/1 féléves matrica március 31-ig biztosítja az érvényességet. Aki még nem érvényesítette ezidáig, az minél előbb pótolja! Megkímélve ezzel magát az esetleges kellemetlenségektől, amely jegy, ill. bérlet ellenőrzéskor előfordulhat.

Diákigazolvány érvényesítés továbbra is a KTH-ban, fogadási időben, sorszám húzással lehetséges, természetesen március 31. után is.

2009. március 22., vasárnap

Filmes verdák - Back to the future

4. rész
Vissza a jövőbe (film trilógia 1985, 1989, 1990)

A jármű: DMC-12 DeLorean (gyártási év: 1981)
Ahogy ismerjük: "A DeLorean"

Egy igazi kultikus autó, ami a Vissza a jövőbe filmek híján valószínűleg igencsak kevés ember emlékezetében ragadt volna meg. De szerencsére nem így történt.
A DeLorean Motor Company DMC-12 kódjelű járművének fejlesztése a hetvenes évek végén kezdődött (a karosszériát Giugiaro álmodta meg). A cég alapítójának, az ír származású John Zachary DeLorean álmait hivatott megvalósítani, miszerint egy időtálló, megbízható sportautó legyen. A kivitelezés sajnos kétélű lett, egyrészt a futurisztikus forma, a felfelé nyíló ajtók pozitív irányba billentették a mérleget, ám a másik oldalon a sportautóhoz méltatlan menetteljesítmények tornyosultak. Ennek hatására 3 év gyártás és mintegy 8600 elkészült példány után a cég lehúzta a rolót.
A történetnek itt vége is lehetne, ha Dr. Emmett Brown professzor nem épp egy ilyen autót épített volna át időgéppé. Ehhez csak a fluxuskondenzátor feltalálására, valamint némi terroristáktól beszerzett plutóniumra volt szükség. Az átalakítások után a jármű a 88 mérföldes sebességet elérve máris a kívánt "helyre" repíti utasait a tér-idő kontinuumban. A Doki és fiatal barátja, Marty McFly a három rész alatt be is járta a közelmúltat, a jövőt és a vadnyugat hőskorát is.

Egy kis reklámfilm :) :


Háttérkép letöltéséhez katt. a képre!

2009. március 20., péntek

Közlekkar - én így szeretlek!

Nincs fehér köpenyem, nem vagyok pedagógus, és nem hordok bölcsésztarisznyát. A világ egyik legszebb és legnehezebb nyelvét beszélem, és rajtam kívül még több százan értik, hogy mire gondolok, amikor azt mondom: Hallgató Huba. A válság közvetlenül megelőzi a tavaszi félévet, és nem örülök, ha egy kalap alá vesznek a műszaki menedzserekkel és a műszaki szakoktatókkal. Büszkén gondolok a Gépelemek 1. kreditemre, és arra hogy alapszintű AutoCAD tudásommal is simán odaverem a Járműelemek és Hajtások Tanszéket. Szeretem a Szakestélyeket, a Kari Napokat, a HaBárt és a rozzant kollégiumot, melyben időm jelentős részét eltöltöm. Itt tanulok az ország szívében, sörváltóban mi vagyunk a császárok, és igenis a mi lányaink a legjobbak az egyetemen!
Közlekkar, én így szeretlek.

Autóbuszsofőr

Valaki vállalkozna arra, hogy leírja, mit is jelent a fenti fogalom?

Sokak szerint az a személy, aki a buszt vezeti... Aha, szóval az, aki mobiltelefonál és cigizik, miközben én jegyet kérek tőle? Vagy az, aki dupla jegyet vetet velem, mert 4,5 perccel a pályaudvarról való indulás előtt már nincs csomagkezelés és azért az úgy mégsem járja, hogy a rólam lógó 3(!) utazótáska ingyen utazzon?

Nem... A válasz: a mai 11.15-ös Budapest-Veszprém-Ajka-Devecser járaton szolgálatot teljesítő úriember: pontosan indul, a sok utas miatti késést behozza az autópályán, udvarias, felszállás előtt értesíti a várakozókat, hogy az szálljon fel először, aki a legmesszebb utazik, segít betenni a csomagokat és az ingyen utazó nyugdíjas nénikéknek is megmondja, hogy csomagot alulra, aztán hátulról tessék feltölteni a buszt, nem leülni az első ülésekre!

Nekem ő az autóbuszsofőr...

Félévközi matek szigó

Ebben a félévben is lehetőség van félévközi matematika szigorlatot tenni, ezzel is könnyítve a vizsgaidőszakot! A Természettudományi Kar oktatóinak kérése viszont, hogy ehhez legyen meg egy minimális (≈40 fő) létszám, hogy ne kelljen feleslegesen termet foglalni, oktatót odarendelni, stb…

A kért időpont valószínűleg a 10. hét lenne, mivel a 8. hét mindjárt itt van, 9. héten pedig Kari Napok. Arra kérnénk mindenkit, hogy akit érdekel a lehetőség és megfelelő az időpont, vagy van más javaslata, küldjön egy email az oktatas@kozlekkar.hu email címre!

Loeb 50. győzelme

Sebastien Loeb megszerezte pályafutása 50.(!) futamgyőzelmét az elmúlt hétvégén, a Ciprus-ralin.

„Hihetetlen! Emlékszem, amikor megdöntöttem Sainz és McRae rekordját, már az is fantasztikus volt, de ez most még érdekesebb – mondta Loeb. – Az ötvenes jó szám, boldog vagyok, hogy sikerült elérnem a félszázadik futamgyőzelmemet. És még nincs vége…”

Az ötszörös világbajnok pedig biztosan nem a levegőbe beszél!

Apa! Kezdődik!


Alig több mint egy hét múlva újra kezdetét veszi az őrült száguldás, megkezdődik a Formula-1 2009-es idénye. Rengeteg szabályváltoztatás, ifjú titánok, duplázni akaró címvédő, az őt letaszítani akaró trónkövetelők és ülés nélkül maradt Bruno Senna.

De nézzük, mit gondol az új idényről a sorozat koronázott királya, Michael Schumacher.

"Kezdődhet a szezon! Mondom ezt egyrészt motorsport-, másrészt pedig Ferrari-rajongóként is. Az utolsó tesztek is bizonyítják, hogy jól felkészültünk az idényre, és harcban lehetünk a bajnoki címért"- olvasható a hétszeres világbajnok hivatalos honlapján.

"Jelenleg több csapat is esélyes arra, hogy az élmezőnyben legyen. A Ferrari mellett a Renault , a Toyota és a BMW, sőt, a Williams is ide sorolható, de a Barcelonában mutatott teljesítménye alapján Ross csapatával (Brawn GP) is feltétlenül számolni kell. Ezzel szemben a McLaren pillanatnyilag kifejezetten rossznak tűnik."

"A teszteken még jelentkezett néhány gyerekbetegség, de ez természetese ebben a fázisban. Aztán ott van a KERS is, amelynek használata a korlátozott tesztlehetőségek miatt minden csapat számára fejtörést okoz még. Így az első futam előtt még számtalan kérdés van - mint mindig -, de éppen ettől szép a Forma-1, nem igaz?"

A Ferrarival összesen öt vb-címet begyűjtő német az új szabályokra is kitért, de meglehetősen szkeptikus velük kapcsolatban: "Nem tudom elképzelni, hogy ezek az újítások előrébb vinnék a Forma-1-et, és ez különösen igaz az új pontrendszerre. Nem értem, hogyan lehet majd valaki úgy világbajnok, hogy kevesebb pontja van, mint a második helyezettnek, még akkor sem, ha azzal én is egyetértek, hogy a futamgyőztest jobban kell honorálni."

Márciusi Közhír

Jelenleg már a nyomdában van, de a jövő hét folyamán már Ti is olvashatjátok a Közhír legújabb, márciusi számát. Megújult belső design, nagyobb példányszám!

Ízelítő a tartalomból:

- XXVIII. Kari Napok beharangozó
- Budapest-Bamako rally - Interjú a csapatokkal
- A tanulmányi ösztöndíj
- Közlekes a közlekedési hatóság élén
- Síneken repülő - A Railjet Magyaországon
- Hegyen-völgyön autópálya
- Riszáljatok Ti is!
- Továbbá sok már érdekesség a megszokott rovatok mellett!

Ne legyetek restek véleményt formálni, illetve témákkal, cikkötletekkel bombázni minket akár itt, akár a kozhir@kozlekkar.hu mail címen.

KÉPBEN VAGYUNK! XXVII. Magyar Sajtófotó Kiállítás


Magyar Újságírók Országos Szövetsége 2009. március 20. - április 26. között, a Budapesti Tavaszi Fesztivál részeként, ismételten a Magyar Nemzeti Múzeumban rendezi meg XXVII. Magyar Sajtófotó Kiállítást, és a Határnyitás 20 éve c. kísérő kiállítást.

A hazai sajtófotográfia nagyszabású és évről évre nagy közönség-sikert arató tárlatát, a budapesti helyszínt követően több vidéki nagyvárosban -Debrecen, Miskolc, Pécs, Szeged, - is bemutatják, és több tízezren látogatják.

A Magyar Sajtófotó Kiállítást a MÚOSZ Fotóriporteri Szakosztálya által kiírt Sajtófotó Pályázat előzi meg, amelyre hivatásos és amatőr fotóriporterek több ezer képet küldenek be. A pályázatra 13 kategóriában lehet nevezni és a pályázatra beérkezett képekből rangos szakmai zsűri választja ki a díjazásra érdemeseket és a kiállításra kerülő alapanyagot.


A pályázat és a kiállítás iránti szakmai érdeklődést jelzi, hogy a 2008-as pályázatra 592 szerző pályázott 11 939 felvétellel.


A kiállítás mindenkor átfogó képet ad az előző - jelen esetben a 2008-as - év legizgalmasabb hazai és nemzetközi eseményeiről, azokról a társadalmi, kulturális, sporteseményekről, amelyek a közvéleményt foglalkoztatják.


A Magyar Nemzeti Múzeumban több mint egy hónapon át látható kiállításon közel 500 kép kerül bemutatásra.


A Határnyitás 20 éve című kísérő kiállítás aktualitását az adja, hogy 1989. szeptember 11-én nyílt meg Magyarország nyugati határa. Ez az esemény nem csupán Magyarország, de Európa jövője szempontjából is meghatározó vált, az egységes és szabad Európa megszületésének pillanatát jelentette. A húsz éves évforduló lehetőséget kínál arra, hogy felidézzük az akkori eseményeket, ismert és eddig még soha nem látott fényképek, dokumentumok felhasználásával. A Határnyitás 20 éve című tárlaton - a tervek szerint - nyolcvan kép lesz látható.


A kiállítás ideje alatt megvásárolható az "Év Sajtófotója" című könyv, amely a 2008-as sajtófotó pályázatra beérkezett képekből ad bőséges áttekintést.


A belépőjegyek árai :

Felnőtt egyéni (külföldi is): 1.000 Ft
Diák egyéni (6-26 éves korig, külföldi is): 500 Ft
Nyugdíjas (62-70 éves korig, külföldi is): 500 Ft
Pedagógus: 500 Ft
Diákcsoport (25 főig): 6.000 Ft
Családi jegy (2 felnőtt + gyerekek): 2.000 Ft

Elekromos meghajtás

A földönkívüli élet kutatása

Az ELTE-n (az ELTE TTK HÖK támogatásával) lesz egy beszélgetés a földönkívüli idegen technikai civilizációk kutatásával foglalkozó SETI Műhely tagjaival.

A beszélgetés résztvevői:
Dr. Almár Iván űrkutató-csillagász
Bacsárdi László mérnök-informatikus
Dr. Galántai Zoltán író-jövőkutató

A kerekasztal beszélgetés elején a fenti emberek 5-5-5 percben vázolják az alábbi témák legfontosabb kérdéseit, amelyről utána kötetlenül beszélgetnek a jelenlévőkkel.

1, Hogyan kutatjuk a földönkívüli idegen technikai civilizációkat? Mit jelent az ATA, a VLBI, az Arecibo. Kapnak-e támogatást, vagy saját pénzből kutatnak?

2, Küldjük-e üzenetet a Földön kívülre? Ha igen, akkor ki és mit? Egyáltalán kinek van joga ehhez? S ha kapunk választ, akkor mit válaszoljunk?

3, Hogyan reagálna az emberiség egy kapcsolatfelvételre? Hogyan lehet erre felkészülni? Egyáltalán fel lehet?

Időpont: 2009. március 23. (hétfő), 18.00

Helyszín: ELTE Északi épület (Kémia épületrész) 0.60-as terem (Kajtár-terem)
(Budapest XI. kerület, Pázmány Péter sétány 1/a.)

Angol kommunikációs önbizalom tréning

A tréning motivációja az, hogy többen vagyunk úgy, hogy tanulunk angolul, van némi szókincsünk, de ha meg kell szólalni akkor összecsuklik a lábunk. Ezért gondoltam összehozok egy ilyen tréninget, ahol 4 napig kétféle módon szólalhatsz meg: angolul vagy kézzel-lábbal-rajzzal. Lesz egy nagy persely, és aki magyarul szólal meg, az bedob egy százast. Az összegyűlt pénzt meg felajánljuk egy ingyenes angol kurzushoz rászorulóknak :), akik nem tudják megtenni, hogy drága kurzusokat elvégezzenek. Tervem szerint utána heti rendszerességgel lehetne angol nyelvi klubesteket tartani.

A 4 napos tréning tervezett időpontja: április 30-május 3. (csütörtök reggel - vasárnap estig)

Így most előzetesen, ha érdekel, akkor jelentkezz nálam emailben vagy SMS-ben neved, email címed és telefonszámod megadásával. Ez most egy előzetes jelentkezési lista, ez még csak igény felmérés, hogy lássam mekkora az érdeklődés, és ennek függvényében lesz majd szervezve a helyszín, költségek. stb. És akkor a tájékoztatás később. (A bentlakásos tréning ára kb 50 eFt körül lesz.)

Programnak többnyire több kiscsoportos foglalkozást, néhány közös programot estékre, persze mind angolul, vagy filmvetítés, utána közösen dumálunk róla stb. Kidolgozás alatt. A tréninget vezetnék angol anyanyelvi szinten beszélő tanárok, a lényeg itt vécére sem mehetsz ki magyarul. :)

Előzetes jelentkezés:

Szilágyi Csaba
06 20 9442 019
ts@tsaba.hu

2009. március 11., szerda

BILK látogatás


Az EATS (Budapesti Közlekedésmérnök Hallgatók Egyesülete) üzemlátogatást szervez 2009. március 12-én délután a BILK (Budapesti Intermodális Logisztikai Központ) soroksári központjába.

Minden érdeklődőt várnak szeretettel, gyülekező 12.45-kor a Baross kollégium előtt!

2009. március 8., vasárnap

Stand-up Comedy

Szerdán, március 11-én 20:00-tól ismét stand-up comedy előadás lesz a Baross koli dísztermében.

A Baross Stand-up Club meghívottja ezen az estén nem más, mint Kiss Ádám!

Jegyvételre a szokott módon lesz lehetőség; H-K-SZ 18-20 között a BGK Hallgatói Irodában, a készlet erejéig, hétfőn csak közlekes diákigazolvánnyal, fejenként maximum kettőt. A jegyek ára 500Ft, a Bográcskör által készített vacsora + 300 Ft.

Boldog Nőnapot!

Boldog Nőnapot kívánunk minden kedves Hölgyolvasónak!

2009. március 2., hétfő

Szociális pályázat eredmény

Megszületett a szociális pályázatok eredménye. Minden pályázó megtekintheti eredményét a https://szoc.sc.bme.hu/ honlapra bejelentkezve. Minél előbb nézze meg mindenki, mert a fellebezési időszak elég rövid.

Fellebbezni ebben a félévben is a szokásos módon, csakis ELJÁRÁSI HIBA miatt lehetséges. A fellebbezés lezárulta után megszületik a rendszeres szociális támogatás hivatalos eredménye, s a jogorvoslati kérelmeket ezután lehet majd benyűjtani a Hallgatói Jogorvoslati Bizottságnak.
Fellebbezni a következő adatlap kitöltésével és leadásával lehet.

Fellebezés ideje:
2009. március 2.- 2009. március 6. 13:00

Fellebbezés benyújtásának helye: K épület 1. emelt 51 (EHK iroda- Ungvári Partl Nikolettnél)

2009. március 1., vasárnap

Tanulmányi ösztöndíj

A múlt héten mindenki értesülhetett a Neptunból, hogy a tavaszi félév során mekkora tanulmányi ösztöndíjat fog kapni.
Immáron közzétételre került a teljes (BSc-MSc és hagyományos képzés) ösztöndíj-táblázat is, amelyben mindenki megtekintheti az egyes átlagkategóriákhoz tartozó havi juttatások nagyságát.