2008. november 27., csütörtök

Háttérkép mindenkinek rovat

Spyker C8 Laviolette LM85 (2008)
A 2048x1536 felbontású változathoz kattints a képre!

Közérdekű közlemény

Lassan végéhez közelít a 2008/2009-es őszi félév szorgalmi időszaka. Az utolsó heteket még mindenki "megnyomja" jó kis szaftos ZH-kal (pótzh-kal), beadandó házi feladatokkal, tervezési feladatokkal, jegyzőkönyvekkel, laborokkal (labor pótlással) az ügyesebbek esetleg egy zhfelejtő félévzáró bulival, de azért ne feldkezzünk el pár dologról!

Vizsgajelentkezés kezdete: 2008. december 1. 18:00
Feltétele: nincs a hallgatónak tartozása az egyetem felé
Erre nagyon figyeljünk oda, hiszen ha bárminemű tartozása van a hallgatónak, nem jelentkezhet vizsgákra és nem veheti fel az indexét sem.

A nem teljesített kreditek után fizetendő összeg befizetési határideje: 2008. november 30.

Neptunban Mindenki ellenőrizze, hogy minden befizetési kötelezettségét teljesítette, amely erre az időszakra vonatkozik!


Vizsgaidőszak (hagyományos képzésben): 2008.12.15. - 2009.01.30.
Pótlási időszak (hagyományos képzésben): 2008.12.15. - 2009.01.09.

Vizsgaidőszak (BSc, MSc): 2008.12.22. - 2009.01.30.
Pótlási időszak (BSc, MSc): 2008.12.15. - 2008.12.22.

Vizsgaidőszak:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A KTH még egy nyelvvizsga visszatérítést lebonyolít ebben az évben.
A kérelem beadásának utolsó napja: 2008. december 2.
Az azon a napon a fogadási idő végéig (15:15) indított visszatérítési kérelmeket tudjuk feldolgozni.
A kifizethető nyelvvizsgák számfejtése még karácsony előtt megtörténik.

Logisztikusok figyelmébe!

Téglaszállítás emberi erővel? No problem.
Én azért nem biztos, hogy így próbálnám...
Katt a videóra!

2008. november 25., kedd

Munkalehetőség

Munkalehetőség a MISZ Műegyetemi Szolgáltató Iskolaszövetkezetnél!

Forgalomszámlálás: 830 Ft/óra

Időpontok

november 26. szerda
november 28. péntek
november 30. vasárnap

december 3. szerda
december 5. péntek
december 7. vasárnap


Időtartam

délelőtt 06-14 óráig vagy
délután 14-22 óráig

Helyszínek

Pilisvörösvár
Piliscsaba
Szentendre, OMV kút
Szentendre, Pomázi út
Leányfalu, Alszeghy Kálmán tér

Jelentkezésnél autóval rendelkezők előnyben!

Jelentkezni lehet 2008. november 25. 12:00-ig a következő elérhetőségeken:

Tel.: 20/250-0096
Email: melo@sc.bme.hu

Előzetes

...a hamarosan megjelenő Közhír-Káté közös számból!

A két szerkesztőség közös munkájának nyomán hamarosan kezetekbe vehetitek a minden tekintetben egyedi és különleges lapot, a Kétütemű-t. Ízelítő a tartalomból:

Egyetemünk kertészei és kisgépei - rodeó fűnyírótraktorral az egyetemkertben

To be or PPP? - PPP kolifelújítási program pro (?) és kontra

Extrémsportok a nagyvárosban - hogyan tartsa edzésben magát egy urbanista fiatal :)

Gyalogos görbe tükör - egy kis közlekedési utópia

Ezek mellett természetesen lesz filmajánló; rejtvény; viccek; a két újság rovataiból: Katonai járművek, Hogyan készült?, ...; és még sok más érdekes cikk.

A 40 oldalas Kétüteműt keressétek jövő héten a megszokott lelőhelyeken!

2008. november 24., hétfő

Hogyan mérjünk magasságot barométerrel?

Az alábbi történet a Koppenhágai Egyetemen egyik fizika vizsgáján történt.

A kérdés így hangzott: "Írja le, hogy egy barométer segítségével miként mérhető meg egy felhőkarcoló magassága !"

Az egyik hallgató a következőt válaszolta:
"Fogsz egy hosszú zsinórt, rákötöd a barométer tetejére, majd a barométert a felhőkarcoló tetejéről lelógatod a földig. A zsinór hosszúságának és a barométer magasságának összege megegyezik a felhőkarcoló magasságával."
Ez a magyarázat azonban a vizsgáztatót meglehetősen feldühítette, így a diákot megbuktatta.
Ám a diák nem hagyta magát, mivel szerinte a válasz abszolút helyes volt. Az egyetem vezetősége így kijelölt egy független bírát, aki megállapította, hogy a válasz valóban helyes volt, de nem tükrözött semmiféle fizikai ismeretet. A probléma megoldására behívatta magához a hallgatót, és hat percet adott neki arra, hogy szóban bebizonyítsa, birtokában van a kellő fizikai alapismereteknek. A diák öt percig némán ült, ráncolta a homlokát, gondolkodott. Mikor a vizsgabiztos figyelmeztette, hogy vészesen fogy az idő, a diák azt válaszolta, annyi megoldás jutott eszébe, hogy nem is tudja, melyiket válassza. Végül aztán belekezdett:
"Nos, az első ötletem az, hogy megfogjuk a barométert, felmegyünk a felhőkarcoló tetejére, és ledobjuk onnan. Megmérjük, mennyi idő alatt ér földet, majd a kérdéses magasságot kiszámítjuk a 'H = 0.5g x t négyzet' képlettel. Viszont ez a módszer nem túl szerencsés a barométer szempontjából.
A másik lehetőség akkor jöhet szóba, ha süt a Nap. Megmérjük a barométer magasságát, és az árnyékát is. Ezután megmérjük a felhőkarcoló árnyékának hosszát, és aránypárok segítségével kiszámíthatjuk a magasságát is.
De ha nagyon tudományosak akarunk lenni, akkor egy rövid zsinórt kötve a barométerre, ingaként használhatjuk azt. A földön és a tetőn megmérve a gravitációs erőt, a 'T = 2 pi * négyzetgyök(1 / g)' képlettel kiszámíthatjuk a kért magasság értékét.
Ha esetleg a felhőkarcolón van tűzlétra, akkor megmérhetjük, hogy a barométer hosszánál hányszor magasabb, majd a barométert megmérve egyszerű szorzással megkapjuk a kívánt eredményt.
De ha Ön az unalmas, bevett módszerre kíváncsi, akkor a barométert a légnyomás mérésére használva, a földön és a tetőn mérhető nyomás különbözetéből is megállapítható a felhőkarcoló magassága. Egy millibar légnyomás különbség egy láb magasságnak felel meg.
De mivel itt az egyetemen mindig arra buzdítanak bennünket, hogy próbáljunk eredeti módszereket kidolgozni, ezért kétségtelenül a legjobb megoldás a felhőkarcoló magasságának megállapítására az, ha a hónunk alá csapjuk a barométert, bekopogunk a portáshoz, és azt mondjuk neki: 'Ha megmondod, milyen magas ez az épület, neked adom ezt a szép új barométert'."

A történet csattanója, hogy ezt a renitens diákot Niels Bohr-nak hívták, és a mai napig ő az egyetlen fizikai Nobel-díjas dán fizikus.

2008. november 23., vasárnap

TDK eredmények 2008

November 19-én, szerdán került sor a 2008-as Tudományos Diákköri Konferenciára. Az 5 szekcióban 34 pályamunka került bemutatásra. Ennél jóval több hallgató vett részt természetesen, ugyanis sok dolgozat közös munka eredménye volt.
Délelőtt 9 órakor kezdődött a konferencia programja, 5 helyszínen (szekciónként) párhuzamosan zajlottak az előadások. A zsűrinek nem volt egyszerű dolga, sok színvonalas munka került bemutatásra. Az ünnepélyes eredményhirdetést csütörtökön 16 órakor tartották.
Több szekcióban megosztott díjak is előfordultak, így összesen 20 pályamű kapott helyezést. Az eredmények a Közhír honlapon olvashatók, a cikk az alábbi linkre kattintva is elérhető:

Hát normális?!

Többször is megharapott egy panda egy fiatalembert, aki egy dél-kínai vadasparkban átmászott egy két méter magas kerítésen, hogy megölelje a kedves állatot. A diák a karján és mindkét lábán megsérült.
"Jang Jang annyira aranyos volt, és én csak magamhoz akartam ölelni. Nem számítottam rá, hogy támadhat." - mondta a kórházban a fiatal diák, akit még péntek éjjel megműtöttek. Az orvosok szerint állapota stabil, de pár napig még megfigyelés alatt tartják.
A molesztált panda jól van, gondozói szerint szemmel láthatóan már el is felejtette másnapra az incidenst, szokásához híven eszegetett és játszadozott kifutójában.
Látjátok?! Ezért nem kell pandákat ölelgetni! :)

2008. november 21., péntek

Egyetem környéki járgányok 2

A sorozat második részében igazi klasszikus gépjárművek kerülnek terítékre.











Kezdésként mindjárt itt van egy sportos hangolatú Volkswagen Bogár, honnan máshonnan, mint az R épület előtti parkolóból. A második képen egy manapság már igencsak ritka Citröen 2CV "Kacsa".












Kimaradhatatlan darab a Trabant és a Lada. Mindkettőre itt látunk egy-egy szép példát. Az "ezüst nyíl" egy egyedi 1.1-es, a Goldmann menzánál. De persze a Lada se kutya.


Utoljára maradt a java, egy gyönyörű, igazi kuriózumnak számító Wartburg 353, olyan szép, hogy mindjárt két nézetből is szemlélhetitek:

2008. november 20., csütörtök

Háttérkép mindenkinek rovat

ÖBB railjet ("Spirit of Vienna")
Hétfőtől már Magyarországon is!
A 300 dpi felbontású változathoz kattints a képre!
Ha nem működne, itt a 72 dpi-s változat!

BME Sportösztöndíj 2008

Pályázati felhívás


Az Egyetemi Hallgatói Képviselet ösztöndíj pályázatot ír ki, melyben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen tanuló, kiemelkedő sporttevékenységet végző hallgatókat részesíti támogatásban.

Pályázhat minden a BME-n nappali képzésben résztvevő, a 2008/09-es tanév őszi félévében aktív státuszú hallgató, aki a 2008. év folyamán nemzetközi, országos vagy egyetemi szinten kiemelkedő sporteredményt ért el.


Az elbírálás során a következő kategóriákat vesszük figyelembe:

- Olimpia

- VB/EB

- Világkupa

- Korosztályos VB/EB

- Országos bajnokság

- Nemzetközi kupaverseny

- Korosztályos országos bajnokság

- Egyetemi országos bajnokság

- BME, Budapest bajnokság



A pályázathoz csatolni kell:

● a kitöltött adatlapot,

● a szakosztály vezetőjének igazolását és ajánlását,

● az értesítési címet,

● a pályázó NEPTUN kódját

A pályázat beadási helye és határideje:

2008. december 1. (hétfő) 12:00,

Testnevelési központ (St. épület 323.)


2008. november 19., szerda

Kedvezményes Sziget-belépők jelennek meg karácsonyra

Kedvezményes áron dob piacra fesztiválbérleteket karácsonyra a Sziget Kft. Az akciós Sziget, Balaton Sound, valamint VOLT fesztivál belépőket a szervezők limitált számban árusítják november 19-től. Egy - egy fesztiválra öt - ötezer darab bérletet adnak ki. Az akcióról bővebb információ a fesztiválok honlapján található. Szóval aki esetleg tudja már, hogy mit szeretne csinálni 2009 nyarán, annak hajrá!!!

2008. november 17., hétfő

Car of the year 2009

Az idei Év Autója szavazás 7-es döntőjéből rendkívül kiélezett küzdelemben a General Motors üdvöskéje, az Opel Vectrát leváltó Insignia került ki győztesen. A Fiestát harcbaküldő Ford ezúttal is egyetlen ponttal maradt le a győzelemről, ahogyan 2001-ben a Mondeo az Alfa 147 mögött.
Az Opel Insignia 321 pontot kapott a Ford Fiesta 320 pontjával szemben. A szoros eredményt az is hűen tükrözi, hogy az 59 tagú zsűri közül 20-an tették az első helyre az Insigniát és 19-en a Fiestát. A harmadik helyet a VW Golf VI szerezte meg 223 ponttal, majd a Citroën C5 következett a sorban 198, az Alfa Mito 148, a Skoda Superb 144, a Renault Mégane 121 ponttal.
Az Opel számára jó előjel az Év Autója cím begyűjtése az Insignia bevezetésének kezdetén: ha a típus olyan népszerű lesz, amilyen jól fogadta az európai szaksajtó, akkor a konkurenciának van mitől tartania. Az Opel a díj 1964-es megalapítása óta két alakalommal kapta meg az Év Autója címet, 1985-ben a Kadett E és 1987-ben az Omega első generációja révén.

Egyetem környéki járgányok

Biztos mindenki látott már az egyetem közvetlen közelében olyan járműveket, amik nem százával futkosnak az útjainkon, vagy valamilyen okból egyedinek nevezhetők. Ezek közül szemezgetünk kicsit.

Az első képen egy Ford Capri látható, ami kifejezetten ritka jószág. A szemfülesek az Egyetemi Napok ideje alatt találkozhattak vele. Jelen felvétel a Bertalan Lajos utcán készült (háttérben az ÉL épület).
A következő alany egy Jaguar XJ 42-es. Igazi örökzöld darab, megunhatatlan formavilággal. A J csarnok előtt pózolt.


Átevezünk egy komoly lelőhelyre, az R épület előtti parkolóba. Itt érdemes néha szétnézni, hisz az ember esetenként találkozhat mondjuk például Subaru Imprezával, mint ahogy a 3. kép mutatja, vagy akár egy másik rali-legenda, a Renault 8 civil változatával.

2008. november 14., péntek

Háttérkép mindenkinek rovat

Audi R8 (2006)
Az 1600x1200 felbontású változathoz kattints a képre!

2008. november 13., csütörtök

HiperGalaktika02

Az oktatás jövője könyvbemutató a Magyar Írószövetség SF Irodalmi Szakosztálya és a Galaktika rendezésében - a Műegyetemen.

Időpont: 2008. november 26., 18:00
Helyszín: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
1111 Budapest, Műegyetem rkp 9., R. épület, II. 207.

A kötet igyekszik felölelni és bemutatni az oktatás jövőjének különböző aspektusait, mindegyik témát kétféleképpen dolgozva fel. Egyfelől novellaként, másfelől a didaktika és az informatika tudományának ismereteit összegző, mai álláspontját bemutató népszerűsítő irodalomként, egyetemi szöveggyűjteményként: így igyekezve ötvözni a Galaktika legjobb hagyományait az Educatio Kht. eLearning igazgatóság, a Sulinet Digitális Tudásbázis és a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság legprogresszívebb anyagaival.

Major Domus


Mit szólnátok hozzá, ha a következő szakestélyen ez jelenne meg Kövi helyett? :-)

2008. november 12., szerda

Gólyabál

Idén a gólyabál november 27-én (csütörtökön) kerül megrendezésre a Zsófia rendezvényhajón.

Program:
• 19:00 Érkezés gólyák és vendégeik
• 20:00 Sétahajózás a Dunán (Gólyák és vendégeik részére)
• 21:00 Nyitás mindenkinek (Felsőbb évesek, külsősök)
• 21:00 Megnyitó beszédek
• 21:15 Gólyatánc
• 21:30 Mentorprodukció
• 21:40 Beat of djuice tánc show
• 22:00 Gólyaital, gólyaeskü
• 22:15 Madarak szalonzenekar
• 24:00 DJuice programok
• 00:30 Madarak szalonzenekar
• 02:00 Zárás
Ezen kívül lesz nyereményjáték, tombola, és természetesen bálkirálynő- és bálkirályválasztás.

Jegyeket november 13-ától kezdve hétfőtől csütörtökig 18 és 20 óra között lehet vásárolni a Hallgatói Irodában.
Jegyár: 1900 Ft, gólyáknak: 1600 Ft

Szakestély - képek

Október 30-án került sor a 2008-as Balekkeresztelő Szakestélyre.
Lézo tanár úr megosztotta velünk a rendezvényen készített képeit. Következzen itt az általa közzétett diavetítés:

Balekkeresztelő Szakestély

2008. november 11., kedd

Felfedezés

Olajtermelő gombát fedeztek fel az őserdőben

Gary Strobel, a Montana Állami Egyetem tudósa fedezte fel a patagóniai esőerdőben azt a gombafajt, mely természetes úton nyersolaj komponenseket, leginkább a dízelolajhoz hasonlítható szénhidrogéneket szintetizál. A gomba ráadásul cellulózon tenyészik, ami a leggyakoribb szén-alapú anyag a Földön.
Folyékony üzemanyagot nyerni növényi cellulózból ma az egyik legnagyobb kihívás. Először is a cellulózt összetevőire kell bontani, majd összetettebb szénhidrogénné szintetizálni. A folyamathoz nagy mennyiségű hő, nyomás és vegyi anyagok szükségesek. A természetben viszont vannak olyan szervezetek (szú, gomba, termesz), melyek természetes módon bontják le a cellulózt. Ami igazán különleges a most felfedezett gombafajban (Gliocladium roseum), hogy nemcsak bontja a cellulózt, hanem közben folyékony üzemanyagot is szintetizál belőle. Lehet, hogy amit mi nyersolajnak hívunk, nem is fosszilis üzemanyag?
A G. roseum gomba génszerkezetét most vizsgálják a mikrobiológusok, a kereskedelmi célú felhasználás ezért még igen messze van. Strobel a gombával kapcsolatban elmondta, hogy mivel nyersolaj komponenseket állít elő, elképzelhető, hogy a Föld nyersolaj készletének egy részét ilyen organizmusok termelték meg. Döbbenetes.

Forrás: autoblog.hu

Autós Humor

Kárbejelentő

Egy csipetnyi humorral minden szinesebbé tehető...

Ez a kárbejelentő valóságos, a Hungária biztosító által vizsgált kárügyek irataiból származik.

A "Baleset oka" rubrikában:
Az esemény részletes leírása: Sötét volt már, baljósan zúgtak az útmenti jegenyék. A széltépte felhők már-már feladni látszottak harcukat a Hold ellen, ám az égitest győzedelmeskedett. Hideg fény szórta be ezüstjével a csalitos settenkedő vadjait, az árokban lassan varangyosbékák kuruttyolták esti imájukat. Na, ekkor ütöttük el a motorost. Balra akartunk elkanyarodni, de meggondoltuk magunkat, mondván ott se lesz jobb. A motoros szegény bedőlt balra villogó indexünknek, ám mi visszakanyarodtunkban rajtaütöttünk, ő pedig az árokban hengerbucskázott, szegény. A békáknak torkára fagyott a kurutty!

Véleménye szerint a baleset bekövetkezésének mi volt az oka, azért ki tehető felelőssé?:
Az autó vezetőjének pillanatnyi kihagyása, a szerencsétlen körülmények és a világ általános nyomorúsága. Mindig az ártatlanok szívják meg, mindig.

Egyéb közlendők:
Az előadás, melynek megtekintésére Nyíregyházára igyekeztünk (Csehov: 3 nővér) nézhetetlen volt. A II. felvonásra értünk oda. A III. felvonás alatt már szívesen cseréltem volna a motorossal. A IV. felvonás alatt bárkivel.

Forgalmi változás

A tegnapi nap folyamán biztos többen észrevettétek, hogy a Bartók Béla úton a megszokott villamosok helyett egy új jelölésű villamos, a 18-56 összevont járat közlekedik.

Ennek oka, hogy november 10-étől december 5-éig a Móricz Zsigmond körtéren a Villányi úti és Fehérvári úti villamosvágány-összekötés munkálatai zajlanak, emiatt a Fehérvári úton közlekedő villamosvonalak elvágásra kerültek. Az érintett járatok: 18, 41, 56. Ezek a déli végállomásaiktól (Savoya Park; Kamaraerdei Ifjúsági Park; Budafok, Városház tér) a Bocskai útig közlekednek, az északi oldalon pedig bevezetésre került a 18-56 jelű összevont járat, mely Hűvösvölgytől a Kelenföldi pályaudvarig közlekedik. Ezt a viszonylatot Tatra T5C5 és Tatra T5C5K típusú villamosok szolgálják ki, vegyesen.
Nem közlekedik a 19-es villamos sem;
szintén november 10-én kezdődik, és 2009. április 30-áig tart a Várkert rakparton a budai Duna-parti főgyűjtő-csatorna építése miatti vágányzár, a Döbrentei tér és a Batthyány tér között. Ez december 5-e után a 41 és 41A villamosokat is érinteni fogja, így hát a felsoroltak pótlására az említett időszakban 19-41V jelzéssel villamospótló autóbuszokkal lehet utazni a Batthyány tér és a Fehérvári út között. Az autóbuszok az érintett 86-os autóbuszmegállókban és 19-es villamosmegállókban veszik fel az utasokat.

Rali OB

Spitzmüller a bajnok!

A hétvégén rendezték meg az országos bajnokság záró versenyét, a Mecsek Ralit. Az utóbbi futamokon brillírozó Spitzmüller Csaba most is simán nyert - bár elmondása szerint nem volt egyszerű verseny. Nagy volt a nyomás a vállain, nem lett volna muszáj nyernie a bajnoki címhez, de ha óvatoskodni akart, jobban csúszkált a Mitsubishi alatta, mint amikor a saját tempójában közlekedett. Ez utóbbira pedig idén nem nagyon találtak ellenszert a riválisok. A bajnokság 7 futamából 5-öt Spitzi nyert meg, ráadásul zsinórban!
A Mecsek Rali krónikájához az is hozzátartozik, hogy a legnagyobb vetélytárs, Turán anyagi okok miatt nem az idén megszokott Peugeot 307 WRC-vel indult, hanem egy A8-as Mitsubishivel, amivel a 3. helyen futott be. A 2. helyet Vizin László szerezte meg Subarujával.

A Rali OB végeredménye:
1. Spitzmüller Csaba/Kazár Miklós - Mitsubishi Lancer WRC - 145 pont
2. Turán Frigyes/Benics Kálmán - Peugeout 307 WRC - 128 pont
3. Benik Balázs/Lukács József - Ford Focus WRC - 85 pont

2008. november 10., hétfő

Napi betevő

Ne felejtse senki, hogy a holnapi napon dékáni szünete lesz a karnak! Ennek ellenére a más karok által oktatott tárgyak órái, például a nyelvórák, a szokott rend szerint lesznek megtartva.

A bejegyzés valódi kiváltója pedig itt lentebb következik: Íme a fotosopp minimális rendszerkövetelményekkel rendelkező változata. :)

2008. november 8., szombat

Bajnokok Tornája

A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) november 15-én, szombaton rendezi meg a "Bajnokok Tornája" elnevezésű évedzáró rendezvényét. A programnak a Hungaroring ad otthont.
A Bajnokok Tornája meghívásos alapú, az MNASZ hat szakágának és két nem szakági formában zajló bajnokságának legeredményesebb versenyzői fognak egymással azonos versenyautókkal megmérkőzni. Az itt induló versenyzők az idei vagy megelőző években elért bajnoki címeiket és a szakági javaslatokat figyelembe véve kerülnek felkérésre.

A rendezvény szombaton 7:30-kor nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt. A versenyben a selejtező futamok 8:00-kor kezdődnek és várhatóan 13:00 órára derül ki, hogy ki lesz az a 16 versenyző, aki a döntőbe kerülhet. A döntők 13:30-kor kezdődnek és kieséses rendszerben 16 órára várható, hogy a legsikeresebb versenyző elnyeri a Bajnokok Bajnoka címet. A verseny díjkiosztója 17 órakor kerül megrendezésre.
Kísérő program továbbá: Az F1 Paddock területén egy szervizpark kerül kialakításra, ahol a szakágak versenyzői felállítják sátraikat, kiállítják versenyautóikat. Minden látogatónak lehetősége nyílik, hogy testközelből megismerhesse az autósportban résztvevő csapatok szervizpontjait, közelről megtekinthesse a versenyzők által használt autókat és egyéb technikai eszközöket, valamint személyesen találkozhasson versenyzőkkel. Az F1 Paddock alatt található aszfaltozott parkolóban egy versenyautók bemutatására szolgáló terület kerül kialakításra. Itt a versenyzők autóverseny bemutatókkal várják az érdeklődőket.

A részvétel INGYENES!

2008. november 6., csütörtök

Háttérkép mindenkinek rovat

Ferrari F2008 - 057
A 2008-as F1 idény legeredményesebb konstrukciója
A 3640x2386 felbontású változathoz kattints a képre!

Stand-up Comedy

Bármily furcsa is kimondani, lassan elérkezünk a Baross Stand-up Club által szervezett 6 estés sorozat utolsó állomásához. Jövő héten Hadházi László vendégszerepel a díszteremben, és tesz egyben pontot ezen remek kezdeményezés első évadának végére.

Az elmúlt alkalmaktól eltérően (és az előzetes tervektől --> MŰSORVÁLTOZÁS!!!), jövő héten nem szerdán, hanem csütörtökön, azaz november 13-án este 20:00-kor kerül sor a rendezvényre.

Jegyek a Hallgatói Irodában, elővételben, a megszokott rend szerint válthatóak, vagyis hétfőn 18-20 között csak közlekes diákigazolvánnyal, fejenként maximum kettő; kedden és szerdán 18-20 között pedig bárki vásárolhat a készlet erejéig (persze szintén maximum kettőt).

(Árak: stand-up 300 Ft, stand-up + vacsora 600 Ft)

Formula Student

Íme egy kis videó a BME Formula Racing Teamtől, röviden bemutatva, hogy miről is marad számukra emlékezetes a 2008-as év.

2008. november 4., kedd

Szünet!

Jövő héten kedden, azaz 2008. november 11-én dékáni szünet lesz a Közlekedésmérnöki Karon.

Külföldi ösztöndíj fórum

A tavalyi sikerre való tekintettel a Közlekedésmérnöki Kar Hallgatói Képviselete idén is megrendezi a Külföldi Ösztöndíj-lehetőségek Fórumát, melyen az ezzel foglalkozó szervezetek képviselői számolnak be pár lehetőségről.

A fórum holnap, azaz november 5-én (szerdán) 17:00-kor lesz, a Baross Gábor Kollégium dísztermében.

Meghívottak:
  • Dr. Kulcsár Béla - dékán
  • Dr. Eleőd András - dékánhelyettes
  • Dr. Kiss Bálint - a francia nyelvű képzés koordinátora
  • továbbá a Támpont Iroda, IAESTE, BEST, és az ERASMUS képviselői

2008. november 2., vasárnap

Formula-1 végjáték

Többszereplős történet
avagy az élet nagy forgatókönyvíró

A Brazil Nagydíj nem okozott csalódást, hozta a várt
izgalmakat. De nem egészen úgy, ahogy erre számítani lehetett.

A rajt előtt leszakadó eső megadta az alaphangot, noha a tényleges startra elállt, a vizes aszfalt megtréfálta a mezőnyt az első kanyarokban. (Sajnos a visszavonuló Coulthard is áldozatul esett.) Ennek köszönhetően a Safety Car felvezetése mellett lehetett konstatálni, hogy Hamilton biztonsági autózást mutat be, talán túlzott mértékben is, de erről később.
Massa természetesen végig az élen hajtott, Raikkonen próbált vele lépést tartani, de Alonso és Vettel ellen nem volt ellenszere a verseny középső szakaszában. A boxkiállások kissé variáltak a helyzeten, főleg, hogy ki mikor cserélte le a gumijait, a világbajnoki cím szempontjából viszont minden maradt a régiben.
A verseny vége felé Massa magabiztosan vezetett, Hamilton az elégséges 5. helyen hozta a McLarent. A felhők viszont gyülekeztek... Meg is érkezett belőle némi eső, ami a tetőfokra tornázta az izgalmakat. Sorra váltottak intermedietre a pilóták, nagy meglepetésre a sorrend nem nagyon borult... Vagyis de! Glock nem jött ki, így a 4. helyen találta magát, ami életveszélyes volt Hamilton számára, hisz Vettel elképesztő tempóban közelítette a még mindig 5. britet. 2 körrel a vége előtt meg is előzte a bajnokaspiránst (miután Kubica agresszíven visszavette mindkettejüktől a körét), aki ezzel kilátástalan helyzetbe került, hisz a német egyből távolodni is kezdett. A 6. hely pedig Massa diadalát jelentette. Kétségbeesetten vette üldözőbe a Toro Rossót, miközben a brazil áthaladt a célvonalon, és már világbajnoknak érezte magát. Fél kör még hátra volt, és a csoda nem maradt el! Glock az egyre vizesebb pályán lelassult, így 2 kanyarral a vége előtt Vettel és Hamilton is megelőzték, befutva a 4. ill 5. helyre. A Ferrari még egy pár másodpercig ünnepelt, ám aztán szomorúan konstatálták a Toyota kapitulációját, Hamilton pedig egy hajszál híján, de véghezvitte, ami tavaly nem sikerült neki, minden idők legfiatalabb világbajnoka lett, és pontot tett a 2008-as évad végére.

A Brazil Nagydíj végeredménye:
1. Massa (Ferrari), 2. Alonso (Renault), 3. Raikkonen (Ferrari), 4. Vettel (Toro Rosso), 5. Hamilton (McLaren) 6. Glock (Toyota)

A világbajnokság végeredménye:
VB: Hamilton (McLaren) 98 pont
2. Massa (Ferrari) 97 pont

3. Raikkonen (Ferrari) 75 pont

4. Kubica (BMW) 75 pont

Sport

Red Bull Air Race

Most először állt a világbajnoki dobogóra európai versenyző. Az osztrák Hannes Arch győzelme lényegében már szombaton eldőlt azzal, hogy pontszerző helyre került. A mai versenyt ugyan az angol Paul Bonhomme nyerte, és Arch csak a harmadik helyen végzett, de összesítettben 61 ponttal jócskán megelőzte az 54 pontott szerzett Bonhomme-t. Bese
nyei Péter ma a hetedik helyen végzett, összesítettben az ötödik lett 34 ponttal. Részletek...

2008. november 1., szombat

Befizetési kötelezettség

A Neptunban immáron ki vannak írva az előző, 2007/2008-as szemeszter tavaszi félévében nem teljesített kreditekért fizetendő összegek. A befizetési határidő: 2008. november 30. Erre különösen figyeljetek oda, mert amíg ezt nem rendezitek, nem vehettek fel vizsgát és tárgyakat!